"oprot premie"

• Aryan

Moi is goot luustern mie keers en deernes, doar bunt mens'n wat nen toal gebruuk um met luu te proat'n oor die dinge wat anner luu helemoal niks aangaot. Moar ai noe mooi noar mie luustert dan ken ie mie verstoan.

^

insiders zullen bovenstaande herkennen als twents, en iemand die afrikaans kent zal herkennen dat delen van twents in afrikaans 1 op 1 terug zijn gekomen. Een taal is een voertuig, dat kan misbruikt worden zodat alleen bepaalde mensen dit ‘begrijpen’ of ‘verstaan’, maar een taal is ook een voertuig van emotie en kultuur.

Ten overvloede denk ik dat SAgirl dit niet gebruikt om zich onverstaanbaar te maken, maar juist om dit als voertuig te gebruiken van de emotie en kultuur en door het gebruik van Afrikaans juist meer over weet te brengen dan dat het koele, berekende Nederlands ooit zou kunnen.

Wanneer je aan de richtlijn zoals die uitgekrijt zijn niet aan wenst te houden, en de webmaster heeft al reeds aangegeven dat dit niet alleen toegestaan word maar zelfs toegejuicht vanwege voorgenoemde reden dan is degene die zich dan weer over beklaagd in overtreding met de forumregels danwel de richtlijnen v/h forum.

Derhalve heb ik maria's posting aangemeld. Helaas.

• Maria

Derhalve heb ik maria's posting aangemeld. Helaas. geschreven door ANC aanhanger Aryan

Ik kom niet uit Twente en zie Seagirl niet als een voertuig, maar als zij Nederlands kan schrijven en zich bediend van een voor mij niet te lezen taal: noem ik dit deconstructief.

Melding bij de WM is prima, ik zal ten overvloede hetzelfde doen.

Ik mag toch hopen dat de leesbaarheid van een forum voor een ieder en voor elk onderwerp op de 1*m plaats staat, indien men graag Afrikaans schrijft mij best,maar dan met een leesbare samenvatting.

Dit forum is er niet voor ex ZA bewoners opgericht.

• WEBMASTER

Webmaster heeft de regels al een paar keer uitgelegd. Is mijn Nederlands soms ook niet duidelijk? Het heeft dus ook helemaal geen zin mij hier direct over te mailen. Afrikaans is meer dan welkom op dit forum.

Had ik trouwens al gemeld dat de Stormers hebben gewonnen dit weekend?

Groeten uit Haarlem (waar we allemaal ABN spreken)

JW

• Aryan

Liewe Maria,

Ek dink daars een klompie misvattings in jou redenasie;

ek dink hierdie forum is vir al die dinge wat aangaan in die land.

Ik wil graag de discussie sluiten met de volgende link: http://www.youtube.com/watch?v=A_FpGYL2Y_g&feature=related

en daarmee hoop ik je voldoende geinformeerd te hebben.

Ter Info,

Aryan

• Theo

Limburgs is een heel mooi DIALECT wat weinig mensen kunnen verstaan. Afrikaans is een hele mooie taal die VEEL mensen kan verstaan.

Dat is het verschil. Ik ken beter Limburgs dan Afrikaans, maar heb geen enkel bezwaar tegen Afrikaans op een site die in het teken van Zuid-Afrika staat.

Geniet die aand en lekker slaap.

• Maria

Oeps JW : Wa zedde nou?, het is jouw beslissing om AFRIKAANS als voertaal te accepteren, daarbij een aantal forum gebruikers leesblind makend. ,Meude gaai da wel? ,

Natuurlijk stuur ik jou geen overbodige mail. Daor wit ’k niks van. Jouw Nederlands is volkomen duidelijk: Tis wa

SAGirl, excuus voor mijn vermeende obstructie, ik wou alleen maar aangeven dat ik jouw teksten niet begrijp.

• WEBMASTER

Ik heb een zoontje van 4, dit gedrag komt mij bekend voor….

JW

• Ron B.

Die stem en de vlag van Zuid-Afrika; daar gaat mijn hart weer sneller van kloppen!! Mooi Aryan!!

• Richard

En wie zegt dat het voor nederlanders is opgericht? Bepaal jij dat?

Heb je echt niets anders te doen dan dit gezanik iedere keer weer.

Ik lees liever iets wat ik maar voor 90% begrijp dan dat gezeik van jou, jeesh

Sa girl, gaan lekker door met die mooi taal te skryf, ek geniet dit baie en ek nie alleen nie.

Het doen my weer verlang naar SA en hulle mense!

En Aryan.

Ik heb oe wa vestoan en denk alleen dat die leu hier meer probleme het om ons te verstoan dan sa girl lol

• aryan

Dit lyk noggal een lekker plek ja. Maar de kaap provincie roept erg hard :)

Clarens heeft nogal een interesante ligging, 3 uur van zowel Durbs als Bloem.

Wie weet kom ik er ooit nog een keer (langs)