Wie heeft tips???

• nathan

Hoe lang je naar kruger gaat hangt wat mij betreft af van een aantal factoren:

ga je zelf rijden of game drives?

ga je naar kruger zelf of omliggend prive-park

ga je in de vakantie verder ook nog game drives doen

Ik zelf zou denk ik, indien ik ook nog andere parken zou gaan bekijken, kiezen voor ongeveer 4 dagen kruger, waarbij ik persoonlijk dan minimaal 2 dagen zou deelnemen aan een game drive.

Wij zaten 2 dagen in gomo gomo en daarna 3 dagen in pungwe.

grt nathan

• Marion

We hebben de Whale-watch gedaan bij Advantage in St Lucia. Deze maatschappij heeft een vergunning om dichtbij de walvissen te komen. En dat waren we zeker…….. Op 3 meter afstand!

De walvissen zijn van mei tot november te spotten. De prijs voor een 2 uur durende vaart is R400 p.p.

Eens kijken of een foto plaatsen lukt:

• Marion

Nee dus…… : (

Jammer, maar kan het niet meer in mijn bericht veranderen.

• Cristien

De andere tips heb ik expres nog niet gelezen,omdat ik het echt zo jammer vind dat mensen zich eigenlijk niet in de westkust verdiepen.

Het voorjaar in Namakwaland is zo prachtig.

Kijk alleen al naar deze foto's, http://www.flickr.com/photos/martin_heigan/sets/72157601478436350/

het ziet er echt zo uit.

De big five zijn daar niet te zien, maar de natuur is een cadeautje.

Ik zou zeggen DOEN, als je in de maanden augustus, september of oktober gaat.

• nathan

een volgende keer ga ik zeker proberen om ook de westkust mee te pikken…

op reis ontmoette ik ook een reisagent uit zuid afrika die ook second time vakanties samenstelde…

ik denk dat de meeste mensen de westkust voor een 2e keer bewaren…

het land is gewoon te groot… en te mooi…

grt nathan

• Toon

Hoi Iedereen,

Leuk al die recties. Zal proberen iedereen te antwoorden:

Bo, idd een stukje van de wild Coast mepakken lijkt me ook wel wat. Het Oribi Gorge Nature Reserve bv!

Pim, Bij voorkeur in de Bushbabylodge neem ik aan?? :)

Ziet er mooi uit hoor! En er zijn ook plaatsen voor een camper zie ik. Nemen we zeker mee in de planning!

Marco, waar kan ik Mapungubwe ergens vinden? Lijkt me wel een mooie vervanger voor Addo misschien?

Nathan,

In pricipe willen we zelf rijden door Kruger met de camper en wild proberen te spotten. Wellicht dat we een avond gamedrive als extra doen. Lijkt me toch wel heel avontuurlijk voor de kids(en ons :))

Verder willen we ook nog St lucia en Hluhluwe doen. Wordt het op een gegeven moment niet meer van hetzelfde? Raak je er aan ge(ver)wend?

Marion, wow dat is heel wat dichter bij dan bij ons vorig jaar in Canada. We zagen 1 humpbackwhale op 2 tot 3 honderd meter.Dat moet de moeite waard geweest zijn. Heb je er verschillende gezien? Met hoeveel ga je in een bootje? Geen zeezieken? Jammer dat je de foto niet kon plaatsen…

Vanuit Sodwana Bay is het ook mogelijk om te whalewatchen zag ik.

Cristien, daarom is het misschien ook beter dat we het opsplitsen in 2 delen ipv alles gehaast te doen en het maar half te zien… Wat een prachtige foto's zeg!!

Tot zover bedankt iedereen!!

Greetzz

Toon

• Marion

Wij hebben 3 walvissen gezien, waarvan er 2 bij elkaar zwommen. Wij zaten met 11 mensen op de boot. Ik was wel zeeziek, maar niet helemaal knock-out. Ik wist dit van tevoren (ben altijd ziek op een boot), maar had het er graag voor over…..

Ik heb een hele kleine selectie foto's in een album geplaatst (we hebben 2500 foto's gemaakt…..). Daarin staat ook een foto van een walvis.

http://picasaweb.google.nl/marionvankints/FotoSZuidAfrika2008

Groet, Marion

• christa

Hallo Corne,

Ook wij willen 3 weken met een camper gaan rondtrekken volgend jaar juli.

Zou je ons ook de route willen mailen.

Bij voorbaat dank!

Groet, Christa

• Corné

Is verstuurd!

Groetjes,

Corné.

www.amukela.com

• Toon

Prachtige foto's Marion!! Dat smaakt naar meer!!! :) Prachtige wildfoto's. En die staart van die walvis, dat heeft vast veel indruk gemaakt.

M'n zoon was in Canada ook zeeziek(visjes voeren) en na een uurtje op die golven dobberen begonnen mijn dochter en ik ook last van de maag te krijgen. Gelukkig gingen we toen terug. Met een zodiac scheuren over de golven. Geweldig! Maar helaas weinig walvissen. Hopelijk in ZA meer geluk. Wordt er gesproken over hoe groot de kans is dat je daadwerkelijk walvissen ziet?

Greetzz

Toon