Paklijst 3wkn omgeving Johannesburg met peuter 1.5jr

  • Dolly1980

    Hallo allemaal,

    Wij vertrekken over 4wkn voor onze eerste grote reis, 3wkn zuid-afrika met ons zoontje van 1, 5jr. Heeft iemand mss een paklijst liggen wat we voor ons zoontje moeten meenemen? Daarnaast zijn tips altijd welkom!

    Het volgende waren we zowieso van plan om mee te nemen:

    Deryan peuter

    Bondolino draagzak

    Quinny zapp

    Wat is handig mbt tot kleding mee te nemen?? Is er een mogelijkheid om bij de lodges bijv te wassen?? Luiers ed kopen we daar. Hoe zit het met een klamboe??

    Alvast bedankt voor jullie reacties!!

    Groetjes

  • Annemieke

    Je kan alles hier alles kopen ook de luiers, geen idee waar jullie precies heen gaan, maar in de bush zijn geen winkels.

    En rond Krigerpark de lodges hebben muskietennetten enof aircon.. De rest van Zuid Afrika heeft geen kans op malaria.

    Overal kan je vragen om je was te doen, tegen een kleine vergoeding, of je moet in self catering huisjes gaan die een wasmaschine hebben. Zelf wel even de waspoeder kopen.

    Kleding, het is zomer hier, dus zomer kleding natuurlijk en e.v. Een vestje, je zwemkleding, zonnebril en vergeet geen zonnehoed, de UV is hier erg hoog.

    Je kan hier overal goede suncreme kopen.

  • Chakalaka

    Je hoeft niet veel byzonders mee te zeulen hoor … alleen voor de eerste dag of twee, dan kun je de rest daar kopen.

    Wij slepen onze tweeling al mee vanaf dat ze een maand of 7 waren. In het begin namen we wel de buggies en draagzakken mee, onderweg ook handig. Babydoekjes voor de ongelukjes onderweg en iets om 'n bezig te houden.

    Alleen je echt iets speciaals nodig hebt, neem dan een voorraadje mee en check of het daar te krijgen is. Die twee van ons hadden in het begin johannesbroodpitmeel nodig in hun voeding en daar hebben we maar wat van meegenomen.

    Oh ja, als je een auto huurt, stem dan even goed af dat er een goed kinderzitje in zit. Ik weet niet hoe het nu is, maar destijds was het een beetje geïmproviseerd.

    En probeer met de KLM (of met wie je vliegt) te regelen dat je vooraan komt te zitten tegen een tussenschot, daar hebben (hadden) ze een uitklapbaar kinderbedje (cot).

    En zoals Annemieke zegt ; pas op met de zon !! Wij moesten van Ouma tussen 11 en 3 uit de zon blijven !!

  • Dolly1980

    Bedankt voor jullie reacties en tips, deze zal ik zeker meenemen!!

    Het idee is dat we een Rondje Johannesburg gaan doen:

    Johannesburg vliegveld

    Pilanesberg

    Soweto

    Drakensbergen

    Kust Durban

    St Lucia

    ergens op de terugweg naar johannesburg

    Johannesburg vliegveld

    Ik heb nog geen accommodaties gereserveerd hebben jullie tips waar ik deze kan vinden?? Met name pilanesberg en Soweto. Alle andere tips zijn ook meer dan welkom!!

    We vliegen via Düsseldorf naar Parijs en dan Johannesburg met AirFrance. Hebben in Parijs slechts 1:20uur overstap, hopelijk halen we het…. Zal zeker navraag doen bij AirFrance mbt tot een bassinet. De auto hebben we bij Hertz gehuurd, zal zeker checken of het een goed stoeltje is.

    Hebben jullie ook zelf gereden door de wild parken? Wat is de beste tijd vande dag om met dreigen auto te rijden?? Neem aan dat we met onze kerel van 1.5jr niet mee mogen op geprogrammeerde drives… Of zijn er speciale game drives voor kleine kinderen??

    Alvast bedankt voor jullie reactie!

  • Annemieke

    In Pilanus kun je zelf rijden en ook daar overnachten kijk via google.co.za Pilanus heeft een eigen website. Is vanaf Joburg ongeveer 2,5/ 3 uur rijden. In de vroege morgen en aan het end van de dag vanaf 16.oo uur is altijd goed om wild te gaan zien! Vaak mogen kleine kinderen niet mee op de open truck gamedrives, is te gevaarlijk, hun huilen kunnen leeuwen etc aantrekken en dat is gevaarlijk voor alle inzittende.

    In Soweto zou ik niet gaan zitten met een B&b. Kijk op www.sleepingout.co.za voor meer leuke accomodaties.

    Ik hoop dat jullie op Parijs genoeg tijd hebben om over te stappen, het is daar groot en je moet ook weer door security! Ds rennen zou ik zeggen.

  • Dolly1980

    We hebben het idee om 2 á 3 dgn in pilanesberg te blijven en dan door rijden naar soweto. Ik heb gelezen over een tuk-tuk tour in de township, is dit aan te bevelen?? Beste is om niet in soweto te verblijven, maar ergens buiten soweto?? Heb het niet helemaal begrepen… Neem aan dat als we daar zijn de accommodaties kunnen boeken?? Of is het aan te bevelen deze al in nl te reserveren??

  • Joke

    je komt onaangekondigd met een baby bij een accommodatie aan en vraagt of er plek is, dat is er soms omdat ze altijd een familie kamer hebben en soms niet. wanneer men van te voren weet dat je een peuter meeneemt, dan kunnen ze maatregelen nemen. een grotere kamer wat verder van de andere gasten zodat de gasten jullie kind maar ook andersom niet kan storen

    als je ongeveer een route in je hoofd hebt, kijk wat er beschikbaar is en of je het wilt boeken

    ik heb altijd de kinderen de hele wereld over mee gesleept, maar als we geen camper als huis hadden en in huisjes sliepen was alles van te voren vast gelegd. gewoon lekker voor de kinderen als ze na een auto ritje een speeltuin vinden waar ze kunnen chillen, een grasveld hebben waar ze kunnen rennen en gillen zonder dat andere met opgetrokken wenkbrauw kijken. niemand maar dan ook niemand zal een peuter vervelend vinden. maar een peuter met veel energie en ontdekkingszin heeft ruimte en die mogelijkheid nodig om het te gebruiken. en dat is niet stil op de kamer met pa en ma zitten. maar wel als je in een park een leuk self catering huisje hebt, waar je samen kunt braaien en doen en laten wat jullie als familie willen zonder geplaagd te worden door anderen!

    het zijn maar mij two cents, maar ik zou het zonde vinden dat je tijd morst omdat je te lang bezit bent om een leuke plek te vinden, had je anders kunnen besteden

    succes

    misschien zuiveringstabletten en wat zakjes ors als de kleine door de hitte te veel volgt gaat verliezen

  • Annemieke

    Je gaat gewoon niet daar in de omgeving verblijven, of in soweto. Het gewoon niet veilig daar. En soweto is echt niet iets bijzonders. Boek gewoon 1 dag van te voren een accommodatie, zodat je weet waar na toe te rijden. Ook voor Pilanus even van te voren ,boeken, is namelijk in het park. je kan aar niet even rondrijden om accomodatie te zoeken, er lopen daar wilde dieren rond. gaat zeker niet rondrijden op zoek! En voor het donker op je volgende plek zijn. Niet gaan zoeken, dwalen in net donker. Dan ben je zo een target voor criminelen! doe gewoon en val niet op, dan kan je veilig rondreizen in ZA. wees zeker niet naief! Dat doe je niet in Z.A.! Ik ken geen tuk tuk tour, geen idee. Wil je een safe rondtour daar, dan kan ik www.firelighttours.co.za aanbevelen. Zij zijn geweldig.

  • loes

    probeer even naar uitzending gemist te kijken naar de eerste aflevering van “wie is de mol”. speelt zich helemaal af in soweto en weet je precies hoe het daar is. kan je alsnog besluiten of dit is waar je met een anderhalfjaar oud kindje wilt verblijven.

  • Corné van Dongen

    Hebben zelf een baby van - inmiddels 9 maanden - en alles is hier te koop: luiers, voeding, melk, shampoo etc. Bij de lodges hebben ze vaak laundry-service, klamboes, airco etc.

    Supermarkten zoals Pick N Pay, Spar en Checkers hebben veel aanbod voor baby-artikelen.

    Groetjes vanuit de bush,

    Corné.