Hallo allemaal,
Hoop dat jullie mij een beetje in de richting kunnen helpen.
Dit jaar op 18 november zijn mijn vrouw en ik 25 jaar getrouwd.
Om dit en het feit dat ik dit jaar 50 ben geworden te vieren, gaan wij dit jaar voor de derde keer ( 2000-2003 en nu dus 2008 ) een rondreis maken met een camper in Z- Afrika.
Nu mijn probleem :-)
Op elke gelegenheid die zich voor doet en waar dit ter sprake komt verteld mijn vrouw dat zij nooit ten huwelijk is gevraagd door mij.
25 jaar geleden zaten wij in ons toenmalig stamkroegje, en aan dat cafe hebben ze destijds een zaal bij aan gebouwd.
Op een zaterdagavond zaten wij in het cafe en een jong stel had een rondleiding gehad in de nieuwe zaal, zij boekten de zaal voor een datum in November.
Toen dit gebeurt was, zei ik tegen de zaaleigenaar, zet ons er ook maar in voor November, en keek mijn aanstaande vrouw hierbij aan, en zij zei , owwww oke dan :-)
Heb toen de zaal vastgelegd voor 18 November 1983.
En zo zijn wij dus op 18 November 1983 getrouwd.
Begin dit jaar heb ik mijn vrouw gevraagd haar diepste wensen op te schrijven, en dit heeft zij gedaan.
Bovenaan met stip op nummer 1 staat, dat zij Nelson Mandela zou willen ontmoeten.
Helaas voor haar gaat dit niet lukken denk ik, bovendien heeft die goede man er ook niks aan, want ik denk dat ze 2 uur gaat zitten janken van blijdschap :-)
Op nummer 2 op haar lijstje staat, ten huwelijk gevraagd worden.
Ik ben stapelgek op mijn vrouw en hier wil ik dus wat mee doen, bovendien ben ik dan van het eeuwige commentaar af dat ze nooit ten huwelijk is gevraagd pfffffffff :-).
Punt is nu, dat wij op de 17de November aankomen in Johannesburg, waar wij worden opgewacht met een huurcamper, en waar onze reis ook meteen start.
De bedoeling is dat wij een rondreis gaan maken van 3 weken van Johannesburg naar het noorden, dan Krugerpark, dan via st-Lucia langs de kust naar Durban en dan weer terug naar Johannesburg.
Voor de 18de November moet ik dus iets verzinnen om haar ten huwelijk te vragen ( dan zijn we nog in de omgeving van Johannesburg ), en wanneer mogelijk opnieuw met haar te trouwen in Z- Afrika.
Zelf ben ik niet zo creatief, maar zat ik te denken om dit te doen in een luchtballon, en dan samen met de ballonvaarder en een priester o.i.d. ( hoop dan dat het mandje groot genoeg is dat ik op een knie kan gaan, ben zelf 2.05mtr :-)
Een en ander is helaas wel afhankelijk van de kosten :-(
Nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen aan informatie hierover, of misschien heb jullie zelf wel een briljant idee om iets leuks te organiseren.
Mocht iemand het trouwens voor elkaar krijgen dat wens 1 en 2 in vervulling kunnen gaan ( getrouwd worden door Nelson Mandela in een luchtballon ) dan ben ik wel bereid mij hiervoor in de schulden te steken :-)
Bij deze wil ik tevens nog mijn excuses aan Còrne en zijn vrouw aanbieden, die ik hetzelfde prive heb gevraagd, een fantastisch antwoord heb gekregen ( helaas door computercrash verloren gegaan ), maar niet uitvoerbaar was door de afstand.
m.vr.gr.
Ton