madikwe

• Annemieke

Hebben ze daar ook de big-5 Marion? Heb je die gezien daar??

Annemieke

• marion

Volgens mij hebben ze niet de big 5. Wel olifanten gezien daar met kalven. Er liepen daar toen wij er waren, 4 jaar geleden, alleen de zogeheten ingeblikte leeuwen ( op afgerasterd) terrein. Ik weet niet of die nu ook los lopen daar. Deze werden gebruikt voor een fokprogramma. Er waren veel verschillende soorten bokken. Een prachtig park vonden wij waar je zelf mag rondrijden maar ook met gamedrives mee kan gaan.

• willemien

Iedereen alvast bedankt voor de reacties.

Ik ben nog wat verder gaan googelen.

De meeste accomodaties zijn 5 sterren en dus goed aan de prijs, al is het wel allemaal inclusief eten, drinken en 2 activiteiten.

Er is ook een ecopark. Kijk daarvoor op www.thebushcamp.com. Daar zitten wij nu over te denken. In Madikwe kun je niet zelf rond rijden. Ik weet niet of dat met een eigen 4x4 wel mag.

Welgevonden en Kololo willen we ook nog bezoeken. Kololo biedt ook een rangercursus en een cursus fotografie aan. Heeft daar iemand ervaring mee?

• Mo

Hallo Willemien,

Vorig jaar heb ik op Kololo de rangercursus gedaan. Ik vond het een hele leuke ervaring om meer van de bush te weten te komen. Maar je moet niet denken dat je daarna echt zelfstandig de bush in kunt gaan.

Maar ontzettend veel geleerd in die dagen (helaas ook weer veel vergeten omdat die informatie niet in Nederland te gebruiken is)

Maar ik vond het een leuk en veelzijdig programma en de accommodatie (tenten) vond ik ook leuk. Kololo is ook prachtig gelegen.

Groetjes, Mo

• willemien

Bedankt.

Mijn dochter wil daar misschien een rangercursus doen. Dus wel aan te raden.

heb je verder nog adviezen?