Wie heeft Madikwe al eens bezocht en wie kan mij daar info over geven?
Willemien
We gaan eind februari voor 2 weken(kort) naar ZA en willen Madikwe bezoeken. We gaan met ons vieren en zijn allemaal al vaker in ZA geweest. We hebben niet heel veel tijd en zijn nu in het stadium van plannen maken.
Ivm ons vakantiehuis, niet ver van Pilanes, willen we het noorden gaan bekijken en zoeken nu allerlei mogelijkheden om te doen.(wildparken, wandeltochten etc)
Ik zag op internet iets over The Bushcamp in Madikwe en ik had al eerder over Madikwe gelezen.
Madikwe is meer dan de moeite waard, maar dat is persoonlijk
Kans op wilde honden zien is bijv vrij groot en dat zijn toch wel heel speciale beesten. Er zijn zelfs wilde plannen om Pilanes en Madikwe een groot gebied te maken, kan je nagaan wat een vrijheid de beesten dan hebben. Zitten helaas nog een stel communities in de “weg.” In Madikwe zijn veel lodges opgezet, in eigendom van en worden door de communites gerund. Anderen zoals Etali waar ik zelf ben geweest, hebben weer een opleidingsprogramma ten bate van etc etc
Verder kan je het zo duur of goedkoper maken als je wilt en er zijn verschillende soorten accommodaties. Vragen naar aanbiedingen kan nooit kwaad, want het seizoen loopt daar heel raar, zo hebben wij er hartje winter in juli eens de spreekwoordelijke appel en ei gezeten..
Madikwe houdt zich qua prijs verhouding aan buurland Botswana en heeft ook duidelijk andere top drukte tijden dan een Kruger. Staan vaak genoeg aanbiedingen in de kranten voor SA residents only en daar zit Madikwe in bepaalde tijd van het jaar regelmatig bij. En anders beetje bellen, bedenk wel dat de prijzen die je ziet inclusief alles zijn, dus ontbijt, lunch, diner, game drives, drank non en alcoholisch, je hebt schitterende kamers en mooi stukje natuur.
Zeker als je 4x4 hebt kan je ook nog makkelijker het park in, anders dan omrijden via Zeerust.
Ja een 4x hebben we, maar geen krant. En ja voor residents speciale tarieven, maar alleen als je inderdaad een SA ID book heb. Wij wonen hier, maar zijn (nog nit) officieel SA residents. En die prijzen zijn voor ons (wonende in RSA) erg prijzig! Ik weet dat alles incl. is, ben al naar andere parken geweest. Maar we willen eens een ander park bezichtigen, maar ja de prijzen houdt ons wel zeker tegen.
Vaak gaan wij met bezoekers naar de wildparken en komen niet altijd (mmestal niet) in ons goedkope seizoen.
Maar ja bent geweest ziet er schitterend uit, maar zal wel weer prijzig zijn.
En even op en heen rijden (wat zeker mogelijk is) is niet leuk, vooraal als je om 16.oo uur juist de kans heb om veel dieren te zien, moet je dan wee gaan rijden om weer op tijd thuis te zijn.
Bedankt voor je info Joke.
Wie weet er nog een redelijk geprijsde overnachten in Madikwe??
groeten uit een heet Kyalami,
ANnemieke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?