Hard op weg naar de 1 op 14

• Reisgraag

Jij praat zelf met ellenlange discussies en met een smerige tekening van een zg toekomstige kabinet. Alle die toekomst voorspellingen geloof ik niet in en ik denk de meesten van de andere lezers ook niet. Wie deze economisch wereld crisis had kunnen voorspellen of naar jou had geluisterd, dan was er geen een die in de problemen zou zitten.

Wat zijn de feiten die hier zouden moeten besproken worden. Die feiten komen ook weer van zg “hooggeplaatste” personen in de wereld en die maken ook maar voorspellingen, voorspellingen en nog eens voorspellingen.

Jij had voorspeld (verwacht) om in zuid afrika te blijven wonen, maar wat is er gebeurt? Het tegenovergestelde, je bent er uit geschopt om het maar zo te zeggen.

Maw niemand kan voorspellen, anders zat ik hier ook niet. Dan was ik nog een boer in Mozambique net zals nog zo veel andere boeren nog in Zimbabwe. En wat van al de andere braindrain emigranten uit zuid afrika.

I drop my pen

• Aryan Blaauw

Die tekening is die van de huidige stand van zaken, en je weet waar die vandaan komt.

14.12 ; eet je hoed maar lekker op.

• Reisgraag

De tekening komt natuurlijk van jouzelf.

14.12 is nu terug naar 13.95 dus ONVOORSPELBAAR !!!!!!!!!!!

• loes

n nuwe nasionale party word moontlik op 2 november deur die anc wegbrekers gestig. is dat mischien wat er te gebeuren staat ? hoe dat weer de rand zal beinvloeden moeten we afwachten

• Remco

Misschien moet je eens wat minder drinken…..

• Aryan Blaauw

De tekening komt van tony lankester http://www.thoughtleader.co.za/tonylankester2008 zoals het plaatje vermeld.

Niet van mij, ik verspil niet zoveel tijd aan de SA fat cats.

Aryan

• aryan

http://business.iafrica.com/news/1235846.htm

“South Africa's financial markets received a fresh beating from the panic that has gripped global markets in recent weeks. The recent run on the rand escalated sharply early in the week, as the unit soared above R10.5/$1, thus losing around 17 percent of its value in one trading session. The rand managed to claw back some of its losses, but remains above R10/$1, which is almost 50 percent lower than at the start of the year,” they note.

————

Nog een keer: de Rand staat tov de dollar 50% lager sinds begin 2008.

Maar ja, het jaar is bijna af, kunnen ze een nieuw fris jaar is met een nieuwe baseline om wederom glorieus op te failen. De rand is de slechts presterende munt op in het mandje van ‘developing’ nations.

Inflatie staat daar vooralsnog los van

Trouwens, Mboweni is gewoon te academisch bezig; hij had al lang de rente moeten verlagen om investering in SA te bevorderen. Belachelijk hoge rente daar.

• Reisgraag

We hebben het toch altijd over de ZAR tegeover de Euro of niet. Maar dit verhaaltje past beter in jouw voorspellings theorie.

• Peet

Piet, niet je hoed opeten hoor.!!!

Die heb je echt weer nodig als jy lekker kom kuier hier.

groetjies Peet

• Reisgraag

Peet,

Bedankt voor de tip !!

Ik zal mijn hoed bewaren tot volgende maand en gebruiken als de zon zo lekker brand.

Groetjes en 'n lekker naweek.

Piet