camera lens

• Daniëlle

De Sony DSC-H50 met teleconversielens (1,7x) is een prima optie.

Ik heb de camera zelf niet, maar heb via een kennis het resultaat van deze camera kunnen bekijken. De mogelijkheden die je met deze camera hebt zijn een stuk beter dan met de meeste compact camera's. Wat mij betreft is de prijs/kwaliteit verhouding prima.

Zelf gebruik ik als compact camera de Panasonic TZ-1. Leuk ding, hoop handige opties, helaas maar 10x optische zoom. Intern wel te vergroten tot 40x zoom (digitaal) maar dit gaat ten koste van de kwaliteit.

En als spiegelreflex een Nikon D70 met 17-70 voor dichtbij en 70-300 VR voor verder. Voor echt verder weg nog een tele-converter van 2x.

Bedenk hoeveel geld je ervoor over hebt en wat je van een camera verwacht. Misschien kan je beter iets meer betalen en tevreden zijn met het resultaat. Dan achteraf spijt hebben.

• Reisgraag

Bo,

Ik ga gewoon dichter naar de dieren toe, bespaard je veel geld wat betreft de extra dure lensen. Ik heb nu een Canon Power Shot SX100 IS met een 10x optische zoom en 8 MP en die bevalt mij uitstekend. Nog net klein genoeg om in mijn broekzak te “verstoppen” voor de veiligheid. Een zak met bonen op het raam geeft wel de extra stabilisatie als je de kans krijgt om het goed te gebruiken.

Maar ik ben maar een amateur, de professionelen zien het natuurlijk anders en natuurlijk kunnen die veel mooiere foto's maken, maar zien wij onze eigen vakantie foto's er slecht uitzien? Voor ons zijn ze mooi en prachtige herinneringen.

Piet

• Tam

Ik zie het al, ze moeten linken naar een pagina. Ik heb ze even op picasa gezet.

Zie onderstaande link voor wat foto's met de FZ8. Prima camera! Hopelijk kunnen we in Zuid-Afrika over een paar weken ook mooie plaatjes schieten.

http://picasaweb.google.com/Tampie19281/Suriname2008#

• Reisgraag

Tam,

Het is niet zo moeilijk hoor.

Open www.tinypic.com in een nieuw venster. Klik op bladeren en je zoekt de gevraagde foto. Dan klikken op uploaden en klik aan voor forums. Kilik op rechtermuisknop en klik op kopieren. Ga naar jouw bericht en plak het op de plaats waar de foto moet komen.

Bv zo als ik nu gedaan hen heb

Ik hoop dat het je lukt, zoniet zal ik het je nog uigebreider kunnen uitleggen. Laat maar iets weten.

Piet

• Reisgraag

Tussen haakjes, wie weet waar wij toen waren?

Piet

• Co

Volgende maand komen er een aantal camera's op de markt die 20x zoom hebben met een ingebouwde stabilisator. Dit is omgerekend een dikke 500mm.

Het betreft onder andere de Canon PowerShot SX10 IS (adviesprijs 419 euro) en de Casio EXILIM EX-FH20 (adviesprijs 499 euro).

Ik weet het, zijn een hoop centjes maar zoals eerder gezegd in dit topic ligt die cheetah of dat luipaard met jongen (ik spreek uit ervaring) op een flinke afstand en ben je blij met je flinke zoom.

Groeten,

Co

• Toon

Hoi,

Iedereen heeft het hier over een aantal mm van een lens. Ik als fotoleek weet alleen dat mijn Panasonic toestel TZ!, 10x zoom heeft. Hoe moet ik dat vertalen? En is dat voldoende? Als ik echt maximaal inzoom is het moeilijk om nog een scherpe foto te maken(met stabilsatie, zonder statief).

In Canada hebben we er mooie foto's mee gemaakt. Voor de geinteresseerden, kijk hier:

http://communities.zeelandnet.nl/data/canada_travelers/index.php?page=1

Wie kan mij vertellen of dit toestel voldoet voor ZA?

Bedankt

Toon

• nathan

even een voorbeeld dan van een foto waarbij ik blij was met 300 mm. Hierbij heb ik de 300 mm ook echt gebruikt en kan deze foto door de ruim 14 megapixels ook op groot formaat afdrukken.

Maar ik was in totaal dus incl accesoires zo'n 2000 euro kwijt aan camerabenodigdheden, wel een investering dus. Maar heb er veel plezier van.

Maar vanzelfsprekend is ook een compact camera met een 300mm equivalent toereikend, alleen zul je dan soms wat meer moeite hebben om op het juiste moment op het knopje te drukken…

• nathan

onderstaande foto is gemaakt met 120 mm (tijdens game drive)

Echte close-ups gemaakt met 140-250 mm

De ranger wist te vertellen dat er weleens mensen waren die vroegen of ze wat achteruit konden gaan,,, anders paste de leeuw niet op de foto…

grt nathan

• jan

janBo schreef:

>

> Mooie foto´s Jan, heb je voor die twee slapende leeuwen op de

> grond gelegen?

Nergens : )

Op de grond gaan liggen in d ebuurt van de leeuwen lijkt me niet al te verstandig : )

Is getrokken uit ene open safari-jeep

mvg

jan