overnachten met huisdieren

• fevh

Hallo allemaal

Al veel gelezen op het forum en ik heb de volgende vraag.

Volgend jaar vertrekken wij naar SA en gaan onze hond en kat met ons mee.

Wie weet een B&B, lodge, selfcatering in de omgeving Kaapstad waar wij een aantal nachten met onze dieren kunnen verblijven.

Gezien de late aankomst van vluchten in Kaapstad is de voorkeur dicht bij de luchthaven.

Bedankt voor jullie reactie.

• joke

je kan zoeken via de website van dogfriendly, maar het is hier erg moeilijk om je huisdieren mee te nemen wanneer je ergens naar toe gaat.

zijn enkele guesthouses waar ze kleine honden mits van te voren gevraagd accepteren. even boodschappen doen en de hond gezellig meenemen is er hier niet bij zoals in nederland heel gewoon is. je kan ze ook niet even in de auto laten want dan smelten ze. daarbij moet je de buurt waar je ze gaat uitlaten goed kennen op loslopende wilde honden en vergeet niet je poopscoop mee te nemen.

succes dus

• Cristien

Wat een onderneming.

Bij heel veel B&B's willen ze al geen kinderen onder de 12 jaar.

• jacqueline

Hallo,

Ik kijk hier echt van op. Wij hebben vogels geexporteerd naar Johannusburg en deze moesten in quarantaine moeten jou huisdieren dit niet. Of zijn hier andere regels voor?

• fevh

Hallo Jacqueline

Nee de dieren hoeven niet in quarantaine, raar maar waar.

Dat het goed zoeken wordt hadden wij zeker al verwacht dus wie weet wat er op het forum nog voor tips komen.

In ieder geval vast bedankt.

freek.

• loes

ik heb gegoogled met cape town accom + pets en er zijn wel degelijk accom waar je huisdieren welkom zijn. 1 van de sites geeft een lange lijst en als je er niet uitkomt met waar dit precies is, dan helpen we je ook wel verder

• Longbeachview

Beste FEVH ,

Er zijn inderdaad wel B&B die huisdieren toestaan. Zelf heb ik een boekje waar een heleboel Pet friendly accomodations in staan over heel Zuid Afrika . Helaas kan ik er nu niet in kijken om iets voor je op te zoeken in de omgeving van Kaapstad want op dit moment ben ik niet thuis maar zit op hondjes te passen van vrienden hier in Zuid Afrika. Van af volgende week dinsdag kan ik wel kijken. Het is wel zo dat het toch een hoop problemen geeft. Je kan bijvoorbeeld niet even ergens lekker gaan eten want huisdieren zijn NIET toegestaan in restaurants nog winkels. Je zou dus een selfcatering accommodatie moeten vinden waar huisdieren zijn toegestaan. Alvast succes met je zoektocht

fevh schreef:

>

> Hallo allemaal

>

> Al veel gelezen op het forum en ik heb de volgende vraag.

> Volgend jaar vertrekken wij naar SA en gaan onze hond en kat

> met ons mee.

> Wie weet een B&B, lodge, selfcatering in de omgeving Kaapstad

> waar wij een aantal nachten met onze dieren kunnen verblijven.

> Gezien de late aankomst van vluchten in Kaapstad is de

> voorkeur dicht bij de luchthaven.

> Bedankt voor jullie reactie.

• fevh

Geweldig ik zie mooie tips waar ik mee aan de slag ga.

In november gaan wij zelf weer naar Zuid-Afrika, maar dan nog zonder de dieren, dus mijn vraag aan longbeachview of je dat boekje uit SA hebt want dan kan ik dat wellicht in november vinden, dus als je de naam zou hebben als je terug bent van je heerlijke verblijf daar hoor ik het graag.

bedankt voor jullie reacties,

Freek

• Longbeachview

Beste Freek,

Dat boekje heet Petfriendly Guide .

Zodra ik weer thuis bent in Noordhoek/Capetown volgende week dan stuur ik je het ISBN nummer. Bij elke boekwinkel hier in Z.A kan je het kopen of bestellen. Ik kocht het gewoon hier in de Longbeachmall in Noordhoek. Maar mocht je in Z.A. zijn en bijvoorbeeld Victoria en Alfred Waterfront bezoeken in Kaapstad dan weet ik zeker de de boekhandels daar het ook in voorraad hebben. Ik dacht dat ik er iets van net 100 rand (10 euro ) voor betaald heb enige jaren geleden.

Groetjes

An

• Reisgraag

Hallo An,

Noordhoek is toch echt wel dier-vriendelijk. Heb zeker wel meer als 15 keer overnacht in een B&B in Disa Road en ook bij een B&B in de Sea Cottage Drive, beide petfriendly. Longbeach Mall shopping centre is altijd een aanrader om rustig eens te gaan winkelen of bij Noordhoek Farm Village

Waar wonen jullie in Noordhoek als ik mag vragen.

Groetjes

Piet