Hallo allemaal,
Nadat wij in 2002 een kampeersafari met Djoser door Kenia hebben gemaakt, lijkt het ons geweldig om volgend jaar juli/augustus op eigen gelegenheid een 3 weekse reis door Zuid-Afrika, Botswana of Namibië te maken. Een groepsreis is best leuk, maar het is erg lastig mooie foto's maken als je met 16 personen in een busje allemaal graag de mooiste foto wilt maken, waardoor de bus regelmatig aan het schudden is.
Ik ben echt nog in het beginstadium van het doorzoeken van de diverse websites, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ik hoop dat jullie ons een beetje op weg kunnen helpen.
Ten eerste willen wij graag weten of dit mogelijk is voor zo'n 4000 à 4500 euro voor twee personen. Wij hoeven geen luxe, overnachten in een tent of simpele kamer is geen probleem.
Ik denk dat de beste optie voor dit budget Zuid-Afrika is. Wij zouden dan graag vanuit Johannesburg de zuid-oostkant willen bezoeken. Wat zou dan de beste optie zijn, reizen met openbaar vervoer en overnachten in backpackershostels of bed-and-breakfasts en af en toe georganiseerde gamedrives doen of een auto huren en een tent meenemen om in te overnachten en zelf door de parken rijden?
Het allermooist lijkt ons een 4x4 met daktent, die o.a. in Botswana ook nodig is heb ik begrepen, maar dat lukt denk ik nooit met ons budget. Botswana is qua entreeprijzen voor de nationale parken waarschijnlijk ook te duur.
Hoe zit het met Namibië, is dit te doen met een gewone auto met tent? En is dit duurder als Zuid-Afrika?
Wij hebben buiten Europa alleen ervaring in het zelfstandig rondreizen in Thailand, wat echt supermakkelijk is voor veel minder geld dan de georganiseerde rondreizen, maar is dit voor zuidelijk Afrika ook zo?
Hebben jullie tips voor websites met veel goede informatie? Bij het surfen kom ik vaak op hele mooie sites, maar de prijzen die ik daar vind liggen vaak ver boven ons budget.
Wie helpt ons op weg?