wisselkoers

• Corné

“Door de devaluatie van de ZAR t.o.v de Euro en de inflatie van 10% blijft alles net zo duur.”

Je kunt dus ook zeggen: dat alles net zo… goedkoop blijft :)

Wat het vliegen betreft, in 2007 voor Eur 665 van Jo'burg-A'dam rechtstreeks. Wel vanuit hier naar Nederland.

Vliegen is idd duurder geworden, maar oktober tm feb. zijn volgens mij de duurste maanden (?).

Groet,

Corné.

www.amukela.com

• Corné

Hoi JW,

Denk dat die maanden ook wel erg duur zullen zijn (vakantie hier). En wie weet wat je hier gaat zien….:)

Groetjes uit aangenaam (28) en zonnig Balule,

Corné.

www.amukela.com

• Dave

Heeft helaas niet met hoog/laag seizoen te maken.Volgend jaar april/mei/juni etc. ook niet onder de 1000 Euro.Kale ticketprijs schommelt rond de 550,maar dan komt er zo'n 450 taxes op.Lijkt erop dat de tax de prijsvechters uit gaat schakelen.Er moet toch iets verdiend worden.

• Annemieke

wij vlogen toch echt voor onder de E 1000,- met KLM van JNB-AMS v.v., en dit was 3 weken geleden!

Alleen ja Nederland was wel lekker duur voor ons geworden, maar ja was maar voor even.

Ook hier (ZA) is het leven behoorlijk duur geworden. In 1 jaar zijn de prijzen zeker met 70 % gestegen en de benzineprijs zeker met 100%. En dat door de inflatie en duurdere olie en graanprijzen.

Maar hopelijk gaat de benzine hier R1,00 p.l.en R 1,60 p.l. voor diesel naar beneden. Wanneer..: ja even afwachten maar.

groetjes uit een heerlijk zonnig (23 graden) Kyalami

Annemieke

• Corné

Nederland is, na 4,5 jaar in ZA, idd echt duur. Maar ja, alles is relatief want mijn broertje ging vorig jaar reizen door Amerika en toen was het daar ‘goedkoop’…. :)

Hier was het vandaag 28, morgen 32! De zomer is begonnen maar vorige nacht maar 8 graden…. koud dan!

Corné.

www.amukela.com

• Sander

Vliegen is duurder geworden naar ALLE bestemmingen in de hele wereld, zeker vanuit Europa. Wat dat betreft hoeft Zuid-Afrika zich dus geen zorgen te maken over de concurrentie qua toeristen.

Ik vind Zuid-Afrika nog steeds zéér goedkoop als je de infrastructuur van het land, de luxe voorzieningen voor toeristen en al dat soort zaken in ogenschouw neemt.

Een reis naar Oost-Afrika is vele malen duurder terwijl het prijspeil in die landen voor de lokale bevolking vele malen lager ligt!

• Aryan

In 2002 heb ik mensen over laten komen ( SA NL en vv ) voor het luttele bedrag van 500 euri per ticket. Da's nu 1000 euri geworden, met veel strengere regels en andere nonsens omdat een paar baarden in een grot in Waziristan iets gedaan zouden hebben of misschien zouden willen doen, oh ja, en een ‘offer’ aan de overheid omdat de aarde warmer word.

Je kunt het gewoon niet zelf bedenken….

• joke

misschien heb ik niet helemaal door annemiek maar wat bijvoorbeeld is met 70% gestegen het afgelopen jaar, dat is wel erg veel of misschien is het per streek wel verschillend of gebruik ik die producten niet

• JvD

Ik vind die wisselkoers (ca. 1 : 12) wel aardig.

Als je eenmaal in Zuid-Afrika bent dan kun je eens wat royaler uit de kant komen dan in Nederland en je steunt er de locale economy ook nog mee.

Wat de vliegprijzen betreft. Wij betaalden begin dit jaar 746,55 euro per persoon heen en terug en vlogen met British Airways via Heatrow. Persoonlijk vind ik die overstap in Heatrow niet eens zo bezwaarlijk. Met BA vinden wij het goed vliegen en het is prima geregeld wat eten en drinken betreft; zou eigenlijk best wat minder kunnen, vind ik.

Wij komen dan 's-morgens lekker vroeg aan in Johannesburg en halen dan direct onze huurauto op en hebben dan ruimschoots de tijd om naar Hoespruit te rijden.

En in Dullstroom of iets verder daar lunchen we dan lekker (trout lunch en drankje). Ik heb de kassabon net even opgezocht en dat was de laatste keer 134,65 ZAR (dat is dus ca. 11,50 euro) voor twee personen dan.

Ik hoop dat jullie iets hebben aan deze informatie.

Met vriendelijke groet,

JAN

• Aryan

Mja, ik ben tot nu toe altijd doorgevlogen naar George vandaar dat de prijs die ik per persoon noem hoger uitvalt.