wisselkoers

• dePol

ZAR 1 = € 0,09 € 1 = ZAR 11,57

• Remco

het is wat

• Wim M

Het is zeker wat! Zal jou wel aanspreken als pleiter voor het tourisme naar Zuid Afrika.

• Remco

yeps, heel NL op het vliegtuig en geld uitgeven daar! :-)

• Fred

Gunstige wisselkoers maar je hebt er niets aan als de hotels hun prijzen jaarlijks met 10% laten stijgen en de vliegreis met 20% stijgt; dus heel Nederalnd er naar toe en geld uitgeven is maar betrekkelijk.

• Corné

Toch wel Fred, de inflatie in Zuid-Afrika is namelijk in 2007 al meer dan 10%, en vaak jaarlijks nog hoger.

Omdat de Euro dus sterker wordt (alleen al omdat de Rand devalueert) blijven die prijzen in feite gelijk.

Vliegprijs 20% stijging?? In 2002 vlogen we voor Euro 630 in Oktober. Tegenwoordig kun je ook voor dat geld vliegen, dus waar die 20% vandaan komt??

Groetjes uit zonnig Balule,

Corné.

www.amukela.com

• Dave

Ben toevallig gisteren nog op zoek geweest.Maar naar mijn mening zijn de vliegtickets-of lees taxes-50% duurder geworden.

En 10% inflatie betekent toch dat de prijzen stijgen?

• Corné

Klopt, dus als je je koopkracht wil behouden, dan gaan de prijzen van de accommodaties ook omhoog.

Met de Euro, die sterker wordt tov Dollar-Rand etc. heb je dus ondanks de inflatie hier toch nog een behoorlijke koopkracht.

De vlieg-tax is idd (belachelijk) gestegen. Maar zoals ik al in het vb aangaf, in 2002 nog voor Eur 630 gevlogen, dat kan nu ook nog steeds.

Corné.

www.amukela.com

• Fred

Door de devaluatie van de ZAR t.o.v de Euro en de inflatie van 10% blijft alles net zo duur. Het is echter niet zo, dat door de gunstige koers van de ZAR het nu ineens zo aantrekkelijk is om naar Z-Afrika te gaan.

De goedkoopste KLM-tickets zijn nu al bijna € 1.000,00 t.o.v. van 2006 van € 700,00

• WEBMASTER

630? Wow, ik hou me van harte aanbevolen. Heb nog niets onder de 980 gevonden maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik niet in oktober ga, maar van 30 december t/m 16 januari. Misschien pakken we Hoedspruit nog wel even mee, wil nou die beesten bij je wel eens zien ;-)

JW