Goed…. het lijstje zoals ik dat heb gepost op mijn blog wat gekoppeld is aan een euro/dollar die wegzakt is qua timing niet gebeurd.
Het volgende is gebeurd:
De dollar/euro is vrolijk tussen de 1.53/160 blijven hangen vanaf maart; en daarmee is de euro/rand net zo ‘saai’ op, tussen en onder de 1 op 12 gebleven :
Tegen alle logica in staat de dollar tov de euro op dit moment op 1.55
de euro/rand 11.45R en de verhoudingen lijken dieper en dieper weg te zakken.
Eerlijk gezecht een moment waarin je echt begint te twijfelen aan wat er nu werkelijk bezig is om te gebeuren, maar ware het niet dat de 2 onderstaande artikelen van afzonderlijke bronnen bevestigen dat dit voor zowel de dollar en de rand het hier om een tijdelijke opleving gaat.
Aan de andere kant is er de verwachting dat de ECB misschien de rente gaat verhogen wat de waarde van de euro onder ( water ) drukt.
Interesante tijden; het lijtk erop meer en meer op dat de Europese Centrale Bank de waarde van andere munten begint te beinvloeden zoniet te dicteren doordat de euro steeds meer waarde krijgt die niet altijd direct in de wisselkoersen zichtbaar zijn.
Ik heb een top analist een emailtje gestuurd met een vraag over de dollar/euro euro/rand, mocht ik daar nog een duidelijk, interesant punt van terug krijgen laat ik het zeker weten.
Ter Info,
Aryan
————–
http://business.iafrica.com/news/1054660.htm
Rand's fundamentals weak
Wed, 30 Jul 2008 17:32
The rand's fundamentals remain weak and the currency is still significantly exposed to a loss of confidence, analysts said on Wednesday.
This was in spite of the currency's gains – particularly the break below 7.50 which seemingly represented the bottom end of the range.
————-
http://www.dailyfx.com/story/topheadline/Will_GDP_And_NFP_Readings_1217413781494.html
Will GDP And NFP Readings Curb Expectations Of A Fed Hike?
Wednesday, 30 July 2008 10:29:25 GMT
Written by John Kicklighter, Currency Analyst
The Federal Reserve is scheduled to meet next Tuesday; but despite the dollar’s recent strength, the market is pricing in little chance of a quarter-point rate hike when everything is said and done. Currently, Fed Fund futures show a 6.3 percent probability of a hike to 2.25 percent – a significant drop from the nearly 25 percent odds measured only a month ago. Despite this expected passivity in the near-term however, traders still see a 71.5 percent chance that the central bank will tighten by the year’s end and shake the two-year easing/neutral cycle.