Kerstavond + eerste kerstdag Camps bay/Kaapstad

  • Eefje

    Hallo,

    Ik vroeg me af of er met kerstavond en eerste kerstdag genoeg restaurants geopend zijn? Wij vliegen eerst kerstdag savonds laat terug naar Nederland. Wij moeten al optijd het appartement uit en zijn een beetje bang dat we deze dag nergens terecht kunnen.

    Hebben jullie tips voor restaurants tijdens de feestdagen?

    Alvast bedankt.

  • Reisgraag

    Eefje,

    Er zijn nog genoeg restaurants open hoor. Maar informeer toch even bij diegene waar je graag heen zou willen gaan. De meeste restaurants hebben het ook wel op hun websites staan. Wat mij opvalt is dat de gebruiklijke (bijna verplichte) fooi van 10% al naar 10-15% stijgt. Wij als toeristen moeten daar toch geen probleem mee hebben, het eten in ZA is nog altijd stukken goedkoper als hier bij ons. Buitendien denk eens na over hoe laag het basis inkomen is van een bediende in een restaurant. Ze moeten het hebben van de fooien die de klanten geven, en ik geef het met plezier als de bediening maar goed, duidelijk en vooral welgemeend vriendelijk is. Ga eens in gesprek met hun en je hoort dan vaak de schrijnende leef omstandigheden van hun.

    Eet smakelijk met de kerstdagen:D 

    Piet