Borg autohuur, blokkade of afboeking?

  • Ruud

    Ik heb een reservering staan bij zowel Budget Car (Cape Town) als Hertz (Johannesburg). Ik heb het eigen risico via de tussenpersoon verzekerd. Ik vraag me alleen of de verhuurder het bedrag ook daadwerkelijk belast op de credit card of alleen blokkeert. Verschil ik namelijk dat bij het belasten en dan weer terug storten twee keer de currency exchange kosten van de credit card moet betalen en dat loopt dan behoorlijk op.

  • loes

    mij overkwam dit onlangs in engeland.     via sunnycars gehuurd en de verhuurder belastte mijn cc.      vanwege wisselkoers schommeling kon ik opdraaien voor het verschil tussen ophalen auto en opheffing belasting van cc.     niet eerlijk, maar weet niet hoe je dit kunt voorkomen.      ik vond het onterecht, want sunnycars verhuurd all–inclusive, maar de verhuurmaatschappij nam toch 600 pond als waarborg op mijn cc.

  • Annemieke

    Ik weet bij Sunnycars, wordt dit aan de klant gezegd, zeker op de bijlage van de voucher, dat een bedrag op de cc wordt gereserveerd ivm ongelukken, verkeersboetes etc. 

    Dat men een waarborg blokkert is normaal bij autoverhuur, ook als je voor 100% verzekerd bent helaas. De tussenpersoon (bijvoorbeeld Sunnycars) kan hier helaas niets aan doen, is nier hun policy namelijk.

    Loes bel Sunnycars hiervoer op en leg het probleem voor, je weet maar noot.

    Suc6, laat je nog weten wat de uitkomst is dan?

    Annemieke woonachtig in Zuid Afrika /https://reizenzuidafrica.eu

    https://reizenzuidafrica.eu
  • loes

    annemieke, het ging bij mij om een 3 of 4 euro.    pond schommelt in een paar dagen niet zo heel erg.    dus ik heb het er maar bij gelaten.      kan me voorstellen dat als je een week of 4 weg bent, er wel zomaar een flink verschil in de rand/euro koers kan komen.   

    overigens is dit de eerste keer dat ik dit  meemaak.     nog nooit eerder werd een borg op de cc belast.    maar er is aardig wat veranderd in de autohuur branche.     de eigen bijdrage igv schade, wordt steeds hoger dus ben je toch snel geneigd om maar weer een extra verzekering af te sluiten.      ik heb ook op onze consumentenprogramma's wel rare dingen over sunnycars gehoord.      toevallig steeds zuid afrika.     er zaten dan zoveel tussenpersonen bij, dat zelfs de juridische afd van het programma er bijna niet achter kon komen wie nu uiteindelijk de eigenaar van de auto is.     maar de gedupeerde huurder zat wel met een vette schadepost op zijn cc.     en je weet het, sunnycars stelt duidelijk dat je eerst zelf moet betalen en zij dan later compenseren.      dat hoort niet zo te gaan.     die bedrijven moeten dat zelf onderling regelen.      laat me ook weer denken aan een geval van autohuur in venetie.     was bij, ik meen, hertz.     kreeg een mooie auto mee, maar wel eentje die flink beschadigd was.    eerst maar terug naar balie.    ach mevrouwtje, waar maakt u zich druk om, u bent toch verzekerd  !!!!!      ja, wel alle premies opstrijken, maar nooit schade herstellen.     eerst maar eens heel veel fotos gemaakt van alle deuken   !!!

    groetjes

  • Annemieke

    Zal wel een tijd geleden zijn dan. Bij Sunny cars, is het nu super geregeld.  Daar verhuren ze alleen via Bidvest. En alles is bij Sunnycars verzekered. Ook voor ruitschade, de onderkant, de banden. Wat niet via Bidvest is verzekered, is via Sunnycars verzekerd. Geweldig, zij zijn namelijk de enige tussenpersoon, die dit hebben.

    Wij accepteren nooit een beschadigde auto…ook niet na fotos nemen. Nee nooit doen.

    Annemieke woonachtig in Zuid Afrika /https://reizenzuidafrica.eu

    https://reizenzuidafrica.eu