Malariapillen testen ?

• Marten

Goedemorgen,

Wij gaan in oktober 2018 naar het Krugerpark en zullen daar een aantal dagen verblijven.

Nu zitten we met de volgende vraag.

Aangezien we naar een malariagebied gaan willen we graag hiervoor malarone gaan slikken.

Dit doen we liever niet een dag voor vertrek omdat we niet weten hoe ons lichaam hierop gaat reageren en de kans bestaat dat we gelijk al ziek aan de vakantie gaan beginnen.

We willen niet wachten wat de reactie op ons lichaam zal zijn op het moment dat we al in Kruger zitten.

Je leest de meest vreselijke reacties op internet hierover…..(haaruitval, diarree, enge dromen….)

Is het raar om deze medicijnen bijvoorbeeld nu al te testen ?

Kun je ze ergens zonder doktersrecept krijgen ?

Hebben jullie hier ervaring mee ?

• Wim M

Nog nooit last van die pillen gehad. Wel belangrijk, dat je door blijft slikken wanneer je uit het gebied bent. (Lees de gebruiksaanwijzing}

• Marten

Wim, dank je wel voor je reactie ! De ervaringen verschillen nogal per persoon…Dat maakt het lastig

• Wim M

Marten, dat klopt. Het is geen speelgoed, maar mijn vrouw en zoon zijn er nooit ziek van geweest.

​Dat andere merk daar hoor ik wel nare verhalen over. Volgens mij moet je iets eerder gaan slikken en ook een paar dagen doorslikken nadat je het gebied uit bent.