Iemand hier recent nog bezoek uit ZA gehad ?
Heb je nog steeds zo'n garantstellings-brief nodig van de gemeente als er familie komt logeren ?
Eish !!
ja, chaka. moet nog steeds. toen wij vorige maand in cpt waren vroeg mijn (za) zwager mij of ik het voor hem kon regelen. loopt blijkbaar niet meer via het nl consulaat, maar hij gaf mij een formulier (4 pagina's) dat hij gedeeltelijk ingevuld heeft. ik moest de rest invullen en een afspraak maken bij de deelgemeente, hier. sommige vragen zijn niet erg duidelijk en ik had iets aangekruist waardoor mijn man ook mede garant moest staan (dus echt meekomen), maar ná enige discussie gaf de ambtenaar me een stukje tape waarmee ik het kruisje weg kon halen en toen zette ze haar handtekening en stempel en (ik meen 13,50) armer, kreeg ik de hele papierwinkel weer mee. toch weer anders dan in het verleden, dus. dit formulier weer teruggemaild en gisteren schreef hij me een berichtje dat het nu in behandeling is.
er werd niet naar gevraagd, maar ik zou niet graag willen opdraaien voor de kosten van een ziekenhuisopname van een onverzekerde bezoeker. ik krijg morgen bezoek waarvan ik weet dat ze in za niet meer verzekerd zijn, maar omdat ze een nl paspoort hebben hoef ik daar dan niet voor in te staan. eigenlijk best vreemd.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?