Onduidelijkheid visum ivm met stage, spoed

  • elinecastelijns

    De stage is inderdaad pas net geregeld, had van tevoren nog geen idee naar welk land ik zou gaan en kon dus ook nog geen info bij een ambassade aanvragen. Vandaar dat alles zo last minute moet. Maar ik ga morgen naar de ambassade en hoop heel erg dat alles goed gaat.

  • Joke

    tot 10 tellen

    niet boos worden

    en beleefd blijven

    je zal een aantal zaken moeten doen die je volstrekt onlogisch voorkomen

    maar zonder een aantal papieren, onderzoeken krijg jij geen visum

    de scan voor TB daar kan je op wachten, mits je een afspraak hebt

    soms kan het wat sneller gaan via GG&GD kantoren, net zoals injecties (cocktails)

  • marleen57

    Ze hebben ook een recent rekeningafschrift van je bank nodig, enkele pasfoto's en een bedrag in contanten (weet niet meer hoeveel, ook afhankelijk of het voor vrijwilligerswerk/stage of werk is). Het kan druk zijn, dus zorg dat je ruim op tijd bent, want om 12 uur sluiten de loketten.

    Succes Marleen

  • Louise

    Hoi Eline,

    Wij zijn ook druk met het visum. Gaan morgen voor de tweede keer naar de ambassade in Den Haag. Wij hebben een bureau in de arm die ons helpt. Zelfs hun hebben moeite met de snel veranderende regelgeving.

    Wat 4 weken terug iedereen in de rij opbrak was dat de bankafschriften gestempeld moeten zijn door/ bij de bank. Anders worden ze niet geaccepteerd. De bank doet dit zo.

    Je moet je paspoort inleveren en daar laten. Dat was ons probleem daarom moeten we morgen terug. Het is inderdaad niet makkelijk maar je moet hoopvol zijn. Ik heb drie keer met de ZA ambassade gebeld en kreeg drie keer andere info! Wij weten dat dit “normaal” is in ZA dus wen er maar aan….. Een prachtig land overigens! Wij gaan er een project starten. Een hele uitdaging…….

    Als je verder info wel kun je me persoonlijk mailen. Louise@vdws.nl dan kunnen we een bel afspraak maken.

    Succes

    Groet,

    Louise

  • loes

    ik wou net aan eline vragen om ons ook in korte lijnen op de hoogte te houden van de voortgang of uiteindelijk resultaat. ik herinnerde me jouw vraag, Louise, maar wist niet hoe jullie aanvraag verloopt. gelukkig dat je ook nog meeleest.

    wij en anderen leren hier ook weer uit jullie berichten, zeker in deze tijd dat de regelgeving zo snel veranderd in za. ook een reden waarom wij hier op het prikbord er geen zinnig woord over kunnen melden. lijkt er niet op alsof ze ook maar enige toegeving doen in deze hele zaak. het raakt zoveel mensen maar dat interesseert ze weinig.

  • elinecastelijns

    Weet iemand van jullie toevallig of je de documenten voor je aanvraag ook door iemand anders mag afgeven als je die persoon ook je paspoort geeft? Er zit namelijk een kans in dat ik het niet kan regelen voordat ik een aantal dagen weg ben.

  • Joke

    dat moet je aan de instantie vragen waar je je formulieren moet indienen/afhalen

    wat hebben ze van je nodig, welke verklaring etc etc

    anders is het voor nop

  • marleen57

    Vorig jaar kon dat nog. Maar zorg dat je alle benodigde formulieren, paspoort etc. meegeeft.

    Succes, Marleen

  • Marit

    Hallo,

    Ik moet voor mijn VISA afschriften van mijn rekening laten ondertekenen plus een stempel van de bank moet erop. 

    Ik ben twee keer bij de ING bank geweest (2 verschillende) beide geven aan niet de papieren te mogen ondertekenen. Wat een hell.. Ik heb ook het hoofdkantoor van ING gebeld, deze geven ook aan niet de papieren te mogen ondertekenen.

    Hoe hebben jullie dit aangepakt??

    Ik moet morgen naar de ambassade, hopelijk weet iemand raad?!

  • Annemieke

    Heel vreemd dat een bank niet wil meewerken, wat voor reden geven ze op? Dat ze dit niet mogen?  Vraag dan wie dit wel mag, want je moet die getekende bankafschriften overleggen anders geen permit.

    en ja je moet een lange adem hebben,meel formulieren en erop blijven zitten.

    bij ons duurder een werkvergunning zeker meer dan 6 maanden, toen zijn we een paar keer naar de ambassade gegaan om te horen wat te doen en zijn gewoon blijven zitten,mtoen ze wilde sluiten. Na de tweede keer, we bleven ook weer zitten, kwam het eindelijk goed. Pffff

    En ja voor een stage moet je een permit hebben  en geen toeristenpermit van 90 dagen. Verlengen is ook een drama in Zuid Afrika namelijk.

    Annemieke woonachtig in Zuid Afrika /https://reizenzuidafrica.eu

    https://reizenzuidafrica.eu