(Zuid) Afrikaans restaurant in Nederland?

• Chakalaka

Marion64 Schreef:

——————————————————-

> Misschien zijn er mensen die daar al eens geweest zijn?

ik zelf niet, maar m'n vriendin was heel tevreden over de Smaak van Afrika.

liep er laatst toevallig weer eens langs en het terras zat bomvol …

• hanepen

Vergeet ook The Ostrich in Utrecht niet! Erg leuk gelegen beneden aan een gracht en het restaurant is in een grote sfeervolle kelder gevestigd. Het menu is tamelijk bijzonder en bestrijkt gerechten uit heel afrika. De Zuid-Afrikaanse keuken krijgt zeker aandacht!

• loes

ik las toevallig in die burger van vandaag dat er weer op veel struisvogel plase geruimd wordt ivm de uitbraak van vogelgriep. dan zal de export wel weer een poosje stilliggen.

rond de kerst/feestdagen, kunnen we hier zo'n beetje alle dieren die eetbaar zijn, bij super/slager of restaurant kopen. voor mij hoeft dat allemaal niet zo.

• Wim M

Ja, in Amsterdam in “de Pijp” Super! Geschoten wild, Kudu, Springbok, Spiesbok en Struisvogel.

http://www.tjingtjing.com/

• Kim Verburgh

Hallo Marion,

Wij waren zowel bij de Osterich in Utrecht en De Smaak van Afrika in Rotterdam kind aan huis.

Beide bieden heerlijk eten uit keukens in heel Afrika (dus niet alleen zuid afrika).

Bij de Osterich hebben ze af en toe Kameel met koffiesaus op het menu staan, echt subliem. Ook een aanrader zijn: de driehoekiekerriekoekies (samosa) en de buffelpate als als voorgerecht, de bananenballetjes in pindasaus en de potjie als hoofdgerecht.

Bij de Smaak van Afrika gingen wij vaak voor de gerechten die we konden delen: Ful als voorgerecht en daarna een samengestelde schotel met bijvoorbeld Zigni (rundvlees), Assa Kelwa (panga filet), Doeba (pompoen) en Toemtoembo (linzen). Lekker een soort pannekoekje afschuren en dan met je handen eten :-)

Ga genieten!!!!

Groetjes, Kim

www.kurhulalodge.com

• Corné van Dongen

Wij waren ooit in ik dacht 2000 bij de Osterich in Utrecht: heerlijk gegeten :). In Amsterdam zit ook een Zuidafrikaans restaurant, die stonden wel eens op de vakantiebeurs in Utrecht.

Off the record: in Hoedspruit opent binnenkort Hat & Creeck (naamspeling op Hoed en Spruit), naar verluid met diverse bieren :)

Greetz,

Corné.

• Marion64

Wij zijn afgelopen zaterdag even gaan “voorproeven” bij Viva Afrika in Rotterdam. Dit restaurant is van dezelfde eigenaar als de Smaak van Afrika.

Het eten was heerlijk, leuke bediening en een erg sfeervol afrikaans restaurant. Dus goedgekeurd!

Wij willen vooraf aan ons etentje een Djembé-workshop doen, maar daarvoor is de Smaak van Afrika geschikter. Ik ga ervan uit dat het eten daar net zo goed is.

Allemaal bedankt voor jullie suggesties!

Groet, Marion