Ruud Krol

• Klaas

Oud-aanvoerder van Oranje Ruud Krol is dit seizoen trainer van Orlando Pirates, de grote volksclub uit Soweto. En hij doet het daar goed. De Pirates laten af en toe goed voetbal zien, de Hollandse school is zichtbaar en ze zijn nog in de race om het kampioenschap. Laatst was ik in Johannesburg om hem te interviewen voor www.zuidafrikajournaal.nl. Aardige vent. Hij zocht nog naar een leuk barretje in Jo'burg om 's avonds een biertje te kunnen drinken.

• Corné.

Ruud Krol is een wereldvedette, en als trainer een avonturier. Ik heb hier het boek (van mijn ouders gekregen uit Nederland) ‘Voetbal in een vuile oorlog’. Gaat over Oranje op het WK1978 in Argentinië.

Prachtige foto's van het Oranje van weleer, maar ook hemelschreiende verhalen van slachtoffers onder het Vidal-regime.

Ruud Krol riep op dat WK dat hij geen prijs van die dictator zou aannemen, gespierde taal vonden ze dat toen.

In 1979 speelde hij voor het Wereldelftal wederom in Buenos Aires, alwaar hij een prijs namens… Vidal uitgekeerd krijgt.

Hij doet het idd erg goed met de Pirates (mijn personeel is fan van die club :) ) en het kampioenschap behoort zeker tot de mogelijkheden.

Doe hem de groetjes van mij, PSV-er in de bush :)

Corné.

www.amukela.com

• Maria

is Krol in Soweto aanbeland?, welke oud collega,s heeft hij bij zich, als voetballer was een een topper als trainer is hij een flopper, in Eindhoven zoekt Reker nog wat lui met voetbalschoenen :) die naar hem luisteren. (*_*)

• Ellen

Daar gaan we weer Gezellig hoor dat modder gooien

• Maria

Ellen schreef:

>

> Daar gaan we weer Gezellig hoor dat modder gooien

welke modder, ik reageer op een ex trainer in Soweto