Toyota Quantum

• Reisgraag

Wie heeft er ervaring met een Toyota Quantum busje voor 10 personen. Officiëel moet je toch een rijbewijs hebben voor een bus die uitgerust is voor 8 personen of meer, de bestuurder niet inbegrepen. Word daar streng op toegekeken?

De prijzen voor huurauto's zijn ook flink gezakt.

Groeten

Piet

• Peet

Gewoon met je Hollands Rijbewijs geen enkel probleem Piet.

Groetjes Peet

• Reisgraag

Dank je Peet, maar op mijn belgische en internationale rijbewijs staat: “not more than eight seats in addition to the driver's seat”.

En hoe is de Quantum zelf, wel goed en betrouwbaar hoop ik in vergelijking met de Mercedes Vito, de VW T5 of de Nissan Primastar. Ik heb een aangeboden prijs van R.719 per dag met super cover (no excess).

Groetjes

Piet

• toon

Ik denk niet dat het zo werkt Peet , ik heb het zelf bij de hand gehad en heb toen navraag gedaan bij de Landros omdat de Treffic er ook geen andwoord op hadden. Je mag een busje rijden als ji een Nederlands rijbewijs hebt samen met een internationaal rijbewijs en dan mag je niet meer als 8 mensen vervoeren anders kun je wel problemen krijgen hebben zij mijn gezegd.

Dit was jl Februarie toen wij daar waren.

GrToon

• Reisgraag

Hallo Toon,

Het gaat niet zozeer om het aantal passagiers maar om het aantal stoelen. Je mag met een gewone rijbewijs niet een bus(je) rijden met bijvoorbeeld 12 seats en maar 6 passagiers.

Ik denk dat de Toyota Quantum net op de scheiding zit, met de 2 opklapbare stoelen heel achter in.

Groetjes

Piet

• Jan

Zou me er totaal geen zorgen over maken want als ze hier de ‘taxi’ die uit elkaar valt van ellende met 20 passagiers niet van weg halen, waarom zouden ze jou dan lastig vallen.

(en dan heeft de helf van de bestuurders anyhow toch geen rijbewijs 8-)))

• toon

Hoi Jan

Ji zult maar toevoelig een aanrijding krijgen, dan kan dit toch wel een nare smaak opleveren ,dan hoeft je zelf nog geen schuld te hebben .

Ik zou het risico niet nemen als vakantieganger , maar ieder denkt daar anders over.

Gr Toon

• Jan

Toon,

heb je misschien wel gelijk in.

Mijn evaringen hier met een Nederlands rijbewijs zijn dat als je aangehouden worden ze totaal niet weten wat ze ermee aanmoeten.

Mbt de verzekering kan ik je wel een voorbeeld geven; officieel mag je met je NL (internationale) rijbewijs maximaal 1 jaar in Zuid Afrika rijden. (en dan moet je dus ‘even’ 't land uit en mag je weer 1 jaar)

Wij reden dus al 2 jaar in Zuid Afrika en de verzekering kijkt er niet eens naar..

Het is zelfs zo gek dat wanneer je GEEN rijbewijs hebt maar WEL verzekerd bent, je hele groet kans hebt dat de verzekering gewoon betaalt.

Ja, 't is een vreemd land…

Jan

• Peet

Klopt !

Quantum is een prima kar rijdt lekker soepel en heeft veel ruimte (bagage)

gr Peet

• Arthur

Verzekering doet totaal niet moeilijk.

Met alle respect, in vergelijking met een ZA rijbewijs is een Nederlands fiets diploma nog meer waard.

Als bestuurder loop je het risico een bekeuring te krijgen voor het niet dragen van een gordel, terwijl je 12 man in je bakkie hebt.