Nederlandse verongelukt op Tafelberg

• Remco

KAAPSTAD - Een 29-jarige Nederlandse is in het weekeinde om het leven gekomen toen ze bij de afdaling van de Tafelberg bij Kaapstad in Zuid-Afrika ten val kwam.

De Nederlandse was samen met een 30-jarige metgezel, die ook van de route af viel. De man raakte slechts licht gewond.

Dat meldde de Zuid-Afrikaanse krant Die Burger maandag. Het stel liep de Indië-vensterroete. De vrouw viel 15 meter naar beneden. Later op zaterdag slaagden reddingswerkers erin het lichaam te bergen.

Wat een verschrikkelijk bericht! Veel sterkte voor hen die meelezen en dit stel kenden!

Remco.

• Remco

http://www.dieburger.com/Stories/News/19.0.1399627950.aspx

• toon

Hoi Remco

Ik lees iedere ochtend de Burger ,en ben behoorlijk op de hoogte.

Als ik mijn broer bel die al 40 jaar in Afrika , dan zegt hij ji ben beter op de hoogte als ik .

Gr Toon

• Remco

Dat is mooi Toon.

Groetjes Remco.

• joke

Het is heel erg triest zeker voor de partner die dit allemaal heeft mee moeten maken en de familie.

Misschien toch weer iets om bij stil te staan

Het paar heeft een van de moeilijkste routes genomen waarbij het niet alleen lopen is maar ook rotsklauteren/klimmen en dat zeker voor beginners niet te doen is. De afgelopen jaren heeft deze route al diverse dodelijke slachtoffers en meer dan genoeg zwaar gewonden opgeleverd.

Het lijkt soms allemaal makkelijker dan het werkelijk is en zeker wanneer je je lekker voelt, je bent op vakantie, ontspannen en je hebt er zin in. Laat je van te voren goed inlichten, vraag advies. Vraag me in dit geval af of dit paar als ze hadden geweten dat het een moeilijk pad was ze ook deze beslissing hadden genomen. En de autoriteiten mogen zeker extra waarschuwingsbordjes plaatsen bij het begin van deze route.

Maar met al dit hebben de vrienden en familie haar helaas niet terug.

• John

Ga gewoon met de super de luxe 360 grd rond draaiende lift. Ik kon van uit de gondel zien hoe je naar beneden kunt klauteren. Gekke werk ….niet doen.Vanuit de lift zie je het ook.