AWB leader vows to boycott polls

• aryan

Oke, mijn directe familie heeft geleden onder de duitse bezetting, vrienden van mij hebben in de '40s oorlog gezeten. Nazi symbolen maken me kotsmisselijk, dus AWB-dingetjes neem ik met een grote karrevracht zout.

Maar de kans dat we op termijn onderstaande meneer gelijk zullen moeten geven is aanwezig, reg ?

Ter Info,

Aryan

http://www.ewn.co.za/articleprog.aspx?id=9052

AWB leader vows to boycott polls

“We are going the same way as the rest of Africa, the way the Mugabe’s and all those people go”

Afrikaner Weerstandsbeweging leader Eugene Terre’Blanche has revealed that he foresees South Africa deteriorating into chaos, in the same way that other African countries have.

Terre’Blanche, who is spending his days on his farm, says he will not take part in the elections or cast his ballot because he does not agree with the current system of government.

He says he does not understand how a Zulu man can be leading Xhosa’s and other tribes.

The AWB leader insists he will continue driving his people towards an Afrikaner state.

“If I look at the new leaders who will come and whowill actually rule South Africa, I know it is impossible. We are going the same way as the rest of Africa, the way the Mugabe’s and all those people go,” says Terre’Blanche.

• Jaap

Die kans is zeker aanwezig luisterend naar de Mugabe retoriek van de nieuwe ANCYL president Julius Malema, zeker als deze idioot in de toekomst een rol van betekenis in Zuid Afrika's politiek gaat spelen.

• Niels

De AWB leider vind ik anders ook niet echt een groot licht. Ook hij zal geen redder in de nood voor Afrika zijn. Overigens staat op Youtube een geweldige documentaire over Terreblanche, “His BIg White Self”, geknipt in filmpjes van 10 minuten. Hier het eerste deel: http://www.youtube.com/watch?v=UqC05X0PN68&feature=channel_page

• Jaap

nee zeker niet, er is ook niemand (hier) die dat beweert. Er lopen genoeg verstandige zwarte Zuid Afrikaners rond waarvan je mag hopen dat ze ooit een rol gaan spelen in de politiek.

• Corné.

““If I look at the new leaders who will come and whowill actually rule South Africa, I know it is impossible. We are going the same way as the rest of Africa, the way the Mugabe’s and all those people go,” says Terre’Blanche.”

Niets nieuws onder de zon natuurlijk :? Wie de nieuwe ‘leader’ gaat worden is wel duidelijk: Zuma. Maar (zie Mbeki en in mindere mate Mothlante) ook die staat niet boven het ANC.

Wanneer de AWB de verkiezingen gaat boycotten zal dat fokkol uitmaken op de eind uitslag. Wat ik belangrijk vind is of het ANC de meerderheid gaat verliezen of niet. Kans daar op is natuurlijk aanwezig met de nieuwe partij COPE en de DA die 7 tot 10 zetels zullen gaan halen.

Hoe dan ook, wederom ‘spannende’ tijden dit jaar :)

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

• Aryan

Tuurlijk; maar de cijfers van wie nu werkelijk de baas is in de SA economie laten duidelijk zien dat ‘die wit man’ in 90% van de gevallen nog gewoon de baas is. Het is vooral in de politiek en voor PR van bedrijven dat men voor cosmetische redenen ‘stakes’ in die veelal grotere en internationaal opererende bedrijven verkoopt die zelfs samen opgeteld geen doorslaggevende rol van betekenis hebben. Cosmetisch. Denk hier aan de 90-10% regel; 10% van de industrie van een land genereerd 90% v/h het inkomen. Die 10% is voor ruim 90% door blanken vertegenwoordigd…. Denk hierbij aan bedrijven voor grondstoffen, handel en zelfs tourisme…..

Ook grondbezit staart met een ‘schokkende’ 9% verhoging sinds de nuwe regenboognasie een komplete revolutie in het gezicht. Een 50-50 verdeling is met die ‘snelheid’ nog ruim een generatie verwijderd en ik weet gewoon dat dat voor de massa die op Zuma stemt, te lang is.

Die minderheid die nog steeds de meerderheid van de belangen in SA in handen hebben zullen met geweld verwijderd moeten worden, geloven veeeeel ANC aanhangers. Da's immers hun ‘struggle’ ( maar dit ‘achievie’ niks )

Het risico van dit verhaal ( zoals genoemd in het artikel ) is dat de minderheid weer over gaat nemen, dat is voorheen gebeurd en derhalve geen garantie dat dit niet weer gebeurd or kan gebeuren. Daarom noem ik de huidige verkiezing in SA de laatste in het huidige ‘bestel’; omdat ik werkelijk denk dat de minderheid weer over kan en zal nemen als reactie nadat de frustratie van de massa een kookpunt bereikt heeft en men met geweld de boel snel wil over nemen.

't is een beetje zoals Wilders hier. Een populistisch mannetje die de hele tijd heerlijk fascistische propaganda zit te spuien; en ook al heeft hij gelijk z'n agenda is er 1 van polarisatie en morele verwerping; de man propageert openlijk de afschaffing van de grondwet elke keer wanneer hij roept dat de koran verboden moet worden….. Onze eigen Zuma…. Realiteit is dat wanneer het huidige kabinet valt en er binnenkort verkiezingen gehouden worden de man minister president kan worden….. En wat dan ?

Fascisme is de vijand van vrijheid het individu, maar kennelijk is 't weer erg in trek de laatste tijd. Maar waar populistisch fascisme het kan gaan winnen in NL denk ik dat SA hier op een onconventionele manier aan gaat ontsnappen. Maar heea betekent wel de afschaffing van het huidige bestel.

Interesante tijden, inderdaad.

Aryan

• Corné.

“Het risico van dit verhaal ( zoals genoemd in het artikel ) is dat de minderheid weer over gaat nemen, dat is voorheen gebeurd”

Aryan de Siener weer….:? Onzin natuurlijk, blanken zullen NOOIT meer heersen in Afrika. Dat lijkt mij duidelijk. Ook al beweerde Siener van Rensburg iets anders, geloof jij nu echt dat een blanke minderheid straks in dit land de regering gaat vormen…??

Open je ogen toch en kijk hier eens goed rond, als (als…) je hier weer woont. En dan bedoel ik *niet* allerlei onzin-websites lezen, met complottheoriëen waarin jij blijkbaar gelooft.

De landbouwgronden moeten nog beter verdeeld worden ja, 30% in totaal, nu nog maar iets van 4% gerealiseerd. Landclaims zijn al voor meer dan 96% afgehandeld en kost de overheid (en landen als Engeland-Zweden etc.) veel geld. Geld wat er nu even niet is. Kortom, het ANC heeft de meerderheid en zal dit wel behouden, alleen die meerderheid (zoals het de afgelopen jaren had: meer dan 70%) zo het wel eens kunnen kwijtraken dit jaar.

En dan? Coalitie vormen met COPE :) Haha, dat zou wat zijn ja.

Wanneer kom je definitief weer terug naar Zuid-Afrika Aryan?

Groetjes uit zonnig en aangenaam Balule (Natuurreservaat, geen landbouwgrond).

Corné.

www.amukela.com

• paulus

Leeft die man nog? Hij zat toch in de gevangenis? Blijkbaar vervroegd vrij gelaten.

Ik heb nog de “eer”gehad met hem kennis te maken in Sasolburg in 1985.

Daar ging hij al te keer tegen PW Botha die de Afrikanercultuur te grabbel gooide.

Een eng mannetje, vond zijn redevoering veel lijken op die van dat andere enge mannetje met dat kleine snorretje in 1940.

Er was nog zo'n malloot : Andries Treurnicht, of te wel “Doctor No” genoemd .

Hij zat in het blanke parlement als leider van de conservatieve party.

• Aryan

Hoi Corne,

Als het CIA factbook de kookpot illustreert, en de tactiek van de ANC na 1 google de eerste hit (land distribution south africa) is het wel een heel grote conspiracy :)

Groetjes uit NL en een prettige dag in die son,

Aryan ( in SA in 2010 )

CIA factbook:

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/sf.html

Daunting economic problems remain from the apartheid era - especially poverty, lack of economic empowerment among the disadvantaged groups.

http://www.cato.org/pub_display.php?pub_id=6334 - South Africa's Land Woes

Then again, having a perpetually aggrieved population may be in the African National Congress' interest. That way, the ANC can use the landownership issue in the elections and divert public attention from the government's failure to fulfill many promises made during the last go-round.

_________

• Corné.

CIA ‘factbook’:

Daunting economic problems remain from the apartheid era - especially poverty, lack of economic empowerment among the disadvantaged groups.

Wederom niets nieuws onder de zon. Armoede is nog steeds een groot probleem, gelukkig groeit de zwarte middenklas snel.

'the ANC can use the landownership issue in the elections and divert public attention from the government's failure… etc.'

Het ANC heeft de meerderheid, en zal ook de meerderheid blijven behouden. Dus voorlopig hoeven er nog geen afleidingsmanouvres gebruikt te worden. De politieke agenda van het ANC beoogt nog altijd 30% van de ‘beschikbare’ landbouwgronden te herverdelen. 4% daarvan is al verdeeld…. kortom het gaat langzaam. En zwarte boeren farmen op kleine schaal, niet zozeer de grote farms.

Dus…. what's new?

Greetz :)

Corné.

www.amukela.com