Walvissen spotten

• Linda

Ik ga in september een rondreis maken door zuidelijk Afrika. Als ik in Kaapstad ben zou ik graag walvissen spotten. Weet er iemand of dit in Kaapstad zelf mogelijk is en met welke firma dit eventueel zou kunnen?

Alvast bedankt, Linda

• Hans

Grote kans dat je al rijdend langs de kust aldaar zo'n grote jongen+meisje ziet vrijen op nog geen 20 meter afstand…

Bij Simons Town (False bay) en Houtbaai heb ik dit gezien in die periode.

Gr. Hans

www.come-along.nl

• iris

Beste Linda,

Wanneer je toch een rondreis maakt, is het dan niet mogelijk om bijv in Hermanus te overnachten?!

Hier liggen ze vaak in de baai en kan je ze vanaf de wal zien.

Bovendien geldt voor walvissen wat voor al het wild geldt; ze zijn niet op afroep te zien. Spendeer een dag in Hermanus en je vergroot je kans om een walvis (van dichtbij) te zien aanzienlijk.

• joke

Ha in september, mooie tijd om ze te zien

Op je rondje Kaap de Goede Hoop - Kaapstad

Kaapstad via kustroute Betties Baai - Kleinmond - Hermanus - Gansbaai - Cape Alghulas - Waenhuiskrans - in de baai van Mosselbaai hebben wij een urenlange show gehad laatst in september

het whale festival is dacht ik altijd in september in Hermanus

of als je noorden van Kaapstad gaat Bloubergstrand - Paternoster

kortom je ziet er vast wel ergens een, mits je maar langs de kust blijft

• edd

Bij Hermanus heb je idd een grote kans om ze te zien. Als je ook naar Mozambique gaat kun je bij Tofo snorkelen met walvishaaien.

In Gansbaai kun je duiken en snorkelen met witte haaien.

• Peet

Bij De Kelders bij Gansbaai, tientallen op korte afstand en vlak bij de kust

(afgelopen seizoen meer dan 450 in de Walkerbaai)

Bekijk dit filmpje maar eens, de boot mag niet in het gedeelte voor de kust komen, omdat daar de meeste walvissen zitten en dat is gelukkig beschermd gebied. Zodat je daar langs de kust, ze heel goed kunt zien en horen.

http://www.youtube.com/watch?v=3k5IBROPZeQ&feature=channel

Veel plezier en wat je daar ziet en hoort, zul je niet snel vergeten.

Peet

www.diestroom.com

• bob

hallo joke

ben vandaag terug in holland

Maar ik was zondag wezen vissen op kreeft .( goed gevangen je weet haa niet meer dan 5 zes de man

En toen was er een in cordonsbaay

Wij zijn toen vlug van daar

de kreeft was lekker hoor op de clapmuts

• René

joke schreef:

> kortom je ziet er vast wel ergens een, mits je maar langs de

> kust blijft

================================

Klopt … in het binnenland zie je ze niet … ;-)

• Linda

Bedankt voor de info. Ik hoop in alle geval dat ik er zie want het is toch een unieke belevenis vind ik.