Hoi Marlene,
Ik ben 5 jaar geleden ook voor het eerst naar Zuid-Afrika gereisd met een groepsreis (Summum) en ook al was ik wel een paar jaar ouder dan je dochter nu is (26), zou ik het iedereen aanraden.
Ik heb me geen moment onveilig gevoeld en natuurlijk wordt je voldoende gewaarschuwd voor onveilige plekken en situaties.
Nu moet je niet denken dat je geld nooit gestolen kan worden, maar dat kan overal ter wereld. Maar een reisleider zal duidelijk aangeven hoe te handelen en wat je wel en niet kunt doen in Zuid-Afrika.
Na deze groepsreis ben ik alweer 6 keer teruggekeerd naar Zuid-Afrika maar de eerste ervaring blijft toch heel speciaal. En dat komt natuurlijk ook omdat er (als je een goede reisleider hebt….) altijd iemand een beetje op je let en ontzettend veel kan vertellen over het land.
Dus ik zou aanraden om je dochter lekker te laten gaan en misschien een beetje helpen met het uitzoeken van een reisorganisatie die met iets kleinere groepen reist. Want ik heb ook weleens een groep van 50 personen gezien, en dat lijkt mij toch niet zo'n succes! (dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening!)
Succes! Mo