groepsreis en veiligheid

• Marlene

Ik heb laatst eens gezocht in de oude berichten hier op het forum en ik ben veel tegengekomen over de (on)veiligheid in Zuid-Afrika.

Graag zou ik jullie mening willen horen over de veiligheid als het gaat om groepsreizen.

Mijn 20-jarige dochter zou graag a.s. zomer naar Zuid-Afrika gaan met een groepsreis. Ik neem aan dat dit een veiligere manier is van reizen dan op eigen houtje. Als beetje ongeruste moeder ben ik wel nieuwsgierig hoe de prikkers op dit forum hier over denken.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• jeanette*

hoi

in een groep is altijd veiliger. 's avonds niet stappen maar gezellig bij de tent een pilsje pakken :)

en ik weet niet wat voor een typje ze is maar djoser en shoestring zijn wel organisaties die zich speciaal op jongeren richten

mvg

jeanette

• Marlene

Mijn dochter is op zich wel een serieuze meid. Hoeft niet zo nodig op pad als het bij de tent ook gezellig is (althans dat denk ik).

De reis die ze gezien heeft is bij Mambo. Richt zich op jongeren tussen de 20 en 35 jaar.

Maar inderdaad, Djoser en Shoestring hebben vergelijkbare reizen.

• Theo

Als je je aan de adviezen van de reisleider houdt, gebeurt er zelden wat. Desondanks kan er overal wat gebeuren, ook in Europa. Met een groepsreis heeft uw dochter begeleiding en kunt u gerust zijn. Het eerste jaar naar Z-A heb ik ook met een groepsreis gedaan en dat was perfect. Daarna ben ik al 8 keer terug geweest en trek met een huurauto door het hele land, ook door de zogenaamde zwarte gevaarlijke delen van het land. Nog nooit een probleem gehad. Neem de adviezen van ervaren mensen en de reisleider serieus en de kans op problemen zijn dan minimaal.

Uw dochter wens ik veel succes in het mooiste land van de wereld.

• Fred

Mooiste land van de wereld is niet Z-Afrika maar Australie en ik kan het weten na diverse malen in Z-Afrika en Australie te hebben gereisd.

Australie is veel schoner, heeft zeer veel groen, mooie huizen, mooie steden en nauwelijks criminaliteit.

• Marlene

Wat het mooiste land ter wereld is, daar zal iedereen een andere mening over hebben.

Wat ik nu belangrijker vind: zou u uw 20-jarige dochter met een groepsreis naar Zuid-Afrika laten vertrekken of zou u moeite doen haar thuis te houden?

• Theo

Beste Marlene,

Ik ben al wat ouder en mogelijk dan ook wat zorgelijker, maar ik zou mijn dochter de kans zeker niet ontnemen om Z-A te bezoeken. Het is een hele ervaring en een mooie belevenis. Zeker in groepsverband is er weinig risico als zij zich bij de groep houdt en geen buitensporige dingen gaat doen. In hoeverre uw dochter betrouwbaar en verstandig is, weet u het beste.

Heel veel plezier.

Theo

www.nomzanofreschool.nl

• Theo

Ik denk niet dat dit een antwoord op haar vraag is en dat Marlene niets aan zo'n antwoord heeft.

• Fred

Beste Theo,

Is ook geen antwoord op haar vraag maar een reaktie op uw mededeling:“het mooiste land ter wereld”.

Een beetje relativeren lijkt me op zijn plaats.

• Annemieke

Jazeker, waarom nier. Ze is al “20 jaar” en Z.A. is een heel mooi land. En met een groepsreis is het voor haar zeker te doen. Wel altijd de raad opvolgen van de reisleider.

Groeten uit een zeer nat Kyalami

Annemieke