HELP

• Florien

Wij zijn voor onze reis bezig met het boeken van een auto. Nou hebben we een mooie aanbieding maar een aantal engelse woorden vallen niet helemaal op zijn plek…zou iemand mij de onderstaande zinnen kunnen uitleggen???

*If you are an international passport holder there is no excess & for

South Africans the excess will be R 6'000 with Super Cover insurance.

The excess is the amount you are liable for in case of accident or theft

of the car.

*With no excess for international passport holders (excess for South

Africans R 6000). (rental + refundable 2 days extra + petrol will be

deducted on your credit card on start of rental.

Dank jullie wel alvast!!!! Groetjes Florien

• Theo

Ik heb vorige week een auto gehuurd bij www.eautohuur.nl incl alle verzekeringen en zonder eigen risico. Nergens goedkoper gevonden.

• Theo

Google translate maakt er dit van,

* Als je een internationaal paspoort houder er geen sprake is van overcapaciteit en voor

Zuid-Afrikanen de overmaat zal R 6'000 met Super Cover verzekering.

De overmaat wordt het bedrag dat u aansprakelijk zijn voor in het geval van een ongeval of diefstal

van de auto.

* Met niet teveel voor internationaal paspoort (te veel voor Zuid -

Afrikanen R 6000). (huur + restitueerbaar 2 dagen extra + benzine zal worden

mindering gebracht op uw creditcard op start van de verhuur.

je zou het ook kunnen lezen als,

excess is eigen risico, is dus 0 als je van buiten ZA komt

je credit kaart wordt belast bij de aanvang van de huur met;

kosten huurperiode

2extra dagen huur

kosten voor volle tank benzine

• Florien

Hoi Theo……wij hebben bij eautohuur ook een aanvraag gedaan maar zijn uiteindelijk uitgekomen bij aroundaboutcars.com. Dat scheelde ons ruim 100 euro met eautohuur. Hier zitten ook alle verzekeringen bij maar we begrijpen niet helemaal die zinnen die ik in het 1e bericht had geplaatst….denk dat dit met eigen risico te maken heeft.

• Hans

No excess = Geen eigen risico.

Je hebt dus geen eigen risico.

Huur + 2 dagen extra huur (wordt teruggeven) + brandstof wordt van je credit card ingehouden bij de start van je huurperiode.

Gr. Hans

• Florien

Hallo Theo en Hans,

Super bedankt voor jullie uitleg. Ik had al veel antwoorden gehad van de maatschappij maar dit begreep ik niet. Voor de rest ben ik goed verzekerd (denk ik), alleen moet ik extra verzekeren voor banden en de voorruit (ter plaatse)…maar dat is tien rand per dag. In het totaal huren we de auto voor 31 dagen en zijn we met die verzekring voor de banden en de ruit 750 euro kwijt. We starten in Kaapstad en laten de auto achter in Namibie (daardoor is het wat duurder)…ik denk dat het dus wel een redelijke deal is. Alhoewel ik het nog een paar dgn bedenktijd geef. Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag. Groetjes Florien

• Selamat

Hello Florien,

een goede raad, probeer voor Namibie een réserve band meer mee te nemen.

U kunt niet geloven hoeveel stukken banden je ziet onderweg.

Neem ook in Namibie vooraad benzine mee, sommige benzinestations liggen heel ver van elkaar. En het kan gebeuren dat sommige stations geen benzine hebben gedurende verschillende dagen.

Veel plezier.

• edd

Wij zijn meerdere keren in ZA en omringende landen geweest. Altijd een auto gehuurd via aroundaboutcars. Goede service en niet duur. Supercover is supercover en betekend bij hu alles. We hebben 2 x een wieldop verloren en hoefden niet bij te betalen. Veel plezier

• joke

Ja extra band dat is een goede en naast het water voor je zelf om te gebruiken tijdens de reis ALTIJD een reserve kan van 5 liter in je auto, de mensen in Namibie snappen niet dat er reizigers zijn die zonder die 5 liter durven te reizen. Je weet nl nooit wat je overkomt en met 5 liter kom je een heel eind!

• Reisgraag

Hallo edd,

Aroundaboutcars zijn agenten voor de grotere verhuurfirma's en krijgen vaak speciale kortingen. En niet alleen aroundaboutcars maar meerdere kleine firma's/agenten profiteren van de aanbiedingen van grotere verhuur bedrijven.

Had jij misschien een voertuig van Tempest Car Hire? En het was goed bevallen, nietwaar.

Groeten

Piet