waterbergen

• Hans

Hallo Annemieke,

Ik begrijp het wel maar waardeer het niet. In Nederland komt zo iets niet voor zo ver ik weet.

Groeten uit Zuidlaren dat af en toe op Lente gaat lijken…

Hans

• Corné.

Zo is het Annemieke. Wanneer je dezelfde Randen-prijs voor iedereen zou hanteren, dan zou je deze ieder 6 maanden flink moeten verhogen ivm inflatie en de koersschommelingen van de Rand.

Wij doen het ook: een Euro prijs en voor de ZA de prijs in Randen. Voor heel veel ZA is het te duur om over-seas op vakantie te gaan. Om het voor de locals ook betaalbaar te houden om in een prive-reservaat te verblijven hebben zij een Randen-prijs.

Als ik nou een hotel in Nederland had, dan was er gewoon 1 prijs: in Euro's. Kijk ook naar het Kruger park met 2 tarieven. Of het WK2010: prijs in USD en in Randen voor de ZA. In de Serengeti betaal je ook met USD.

Groetjes uit bewolkt Balule :)

Corné.

www.amukela.com

• cin

Geldt dat voor heel zuidelijk Afrika, geen Malaria in juni /juli? EN wat raad je aan qua inentingen. Heb GGD gebeld voor een afspraak, maar die zijn aardig prijzig. Hep A, B en DTP hebben we al. Vroeg me af hoe het nu staat met de Geelzucht vaccinatie??Annemieke schreef:

>

> Hoi Cin,

>

> In juni is het winter, dus geen pillen nodig. Ja het

> Watergebergte is een goed alternatief, kleiner natuurlijk en

> toch weer anders dan Kruger.

> Maar kijk ook eens op www.welgevonden.org daar zijn ook de

> big 5

>

> sus6 met inlezen.

>

> groetjes uit Kyalami

>

> Annemieke

• Annemieke

Hallo Corne,

Als je wat reiservaringen heb, weet je dat dit gewoon is in de wereld. En altijd onderhandelen over de prijs, nooit zomaar het geboden tarief accepteren. Hebben wij zelfs in de USA gedaan en altijd gelukt.

Wie weet komen wij nog eens een keer jouw kant op, maar we gaan dan eerst wel even onderhandelen hoor!!!

Groetjes uit een zonnig Kyalami

Annemieke

• Corné.

Hoi Annemieke,

Zo zie je maar dat Nederlanders echte handelaars zijn :)

Hier is het nu ook zonnig, halfbewolkt en aangenaam.

Groetjes,

Corné.

www.amukela.com

• rinus

Hoi Corne

Is onderhandelen met terugwerkende kracht ook mogelijk?

Rinus

• joke

hmhm zou me knap belazerd voelen om meer te moeten betalen omdat je buiten zuid afrika woont en je euro's hebt onzin

maar gelukkig wordt het steeds minder gebruikelijk en is het een prijs voor iedereen

en heb eens met een aantal van die ‘dure’ lodge eigenaren gesproken, is net als op de markt, ze kijken naar je snoet en de vraagprijs stellen ze bij en ja er wordt korting weggegeven op last minute bijvoorbeeld

liever een bezetting dan geen, maar zeker de lodges waar alleen maar buitenlanders komen liggen hoog geprijsd.

en daarbij is het al een paar keer voorgekomen dat degene die 2 prijzen systeem nog hanteerd er zo wie zo uitligt en in (nu nog intern) mailings genoemd wordt of in het plaatselijke suffertje vermeld wordt en ga zo maar door

• Annemieke

Ik zou de GGD volgen, maar malaria heb je niet nodig in de winter hier in Zuid Afrika, En Malaria komt alleen voor in en rond Kruger park.

• Hans

Dat is een beginners fout Rinus ;-)

Het is je vergeven.

Wanneer het je toch lukt hou ik mij aanbevolen voor tips! :-)

• willemien

In Madikwe worden wel degelijk 2 prijzen gehanteerd en dit gebeurd zeker op meer plaatsen.