waterbergen

• willemien

We zijn een paar dagen terug van 2 weken Zuid-Afrika.

We hebben een tocht door de Waterbergen gemaakt. Het is er prachtig mooi, weinig toeristisch nog. We hebben in Thula Meetse in een vakantiehuisje overnacht. Ligt prachtig in een kloof en beneden stroomt een riviertje.

De 2 volgende nachten hebben we in Bateleur Tented Safarilodge overnacht.

www.bateleurlodge.co.za . Werkelijk fantastisch. Een echte aanrader.

Luxe tenten en verdere accommodatie is prachtig. Er is een zwembad. Er zijn veel mogelijkheden voor activiteiten. Wij hebben 2 keer een gamedrive gedaan en een voettocht in de ochtend onder begeleiding van een gids. Veel gezien en veel geleerd. We voelden er ons super welkom. We werden aan alle kanten in de watten gelegd. De prijs is incl maaltijden, drinken, hapjes en 1 activiteit.

Ik kan dit echt aanbevelen aan iedereen die ook het noorden van Zuid-Afrika eens wil verkennen.

Willemien

• cin

Hoi Willemien,

Klinkt goed! Wij gaan in juni 4 weken naar ZA. Beginnen in Kaapstad en vliegen terug vanaf Johannesburg. ZIjn volop aan het inlezen en leuke tips aan het opschrijven. Waterbergen hadden we nog niet van gehoord. Is misschien een leuk alternatief ipv Kruger. Als we daar heen gaan moeten we aan de malaria pillen…Wat hebben jullie gebruikt aan pillen en vaccinaties?

Groet Cin

• Annemieke

Ja klopt het Watergebergte is erg mooi. Het is een biotoop op zichzelf namelijk.

Wij zijn er nu al zeker 6 keer geweest, maar dan in het Privat Game Park Welgevonden. Ik denk dat jullie daar langs zijn gereden. Maar zit daar dicht in de buurt. Wat voor dieren hebben ze daar???

Erg mooi daar en geweldig toch altijd weer die dieren. Daar zijn ook de big 5. Het is geen malaria gebied. Dus geen pillen.

Maar in de winter (juli, augustus) hoef je toch niet te gebruiken als je wel naar Kruger zou gaan.

Groeten uit Kyalami

Annemieke

• Annemieke

Hoi Cin,

In juni is het winter, dus geen pillen nodig. Ja het Watergebergte is een goed alternatief, kleiner natuurlijk en toch weer anders dan Kruger.

Maar kijk ook eens op www.welgevonden.org daar zijn ook de big 5

sus6 met inlezen.

groetjes uit Kyalami

Annemieke

• willemien

Geen malariapillen nodig.

We zijn inderdaad langs Marakele en Welgevonden gereden. Prachtige brede zandwegen van wel 100 km lang waar je geen mens tegen komt.

Bateleur tented safari lodge ligt in een park met veel wild, maar geen bigfive.

Rhinolands ligt tegenover dit park en daar is alles te zien tijdens de gamedrives.

De prijzen zijn veel en veel lager dan in Welgevonden. Parken zoals Welgevonden en Madikwe zijn voor Zuid-Afrikaners veel te duur.

We werden echt in de watten gelegd en hebben ontzettend genoten.

Willemien

• Annemieke

Ze hebben bij Welgevonden ook aanbiedingen en gewoon vragen. Doe wij ook, wij leven hier ook in Zuid Afrika en hebben Randen en geen Euro's

Vaak hebben ze andere prizen voor mensen die hier wonen, maar ja wel erna vragen, die geven ze echt niet vanzelf.

E de big 5 is toch wel schitterend hoor!

groeten uit Kyalami (Gauteng)

Annemieke

• Hans

Dat vind ik dus waardeloos! Eerst kijken ‘waar je mee aan komt rijden’ alvorens ze een prijs noemen…

Gr. Hans

• Annemieke

Wat bedoel je Hans?? I"m lost.

• Hans

Ik vind het verwerpelijk wanneer er met twee maten wordt gemeten.

Ze laten dus een buitenlandse toerist meer betalen…

Gr. Hans

• Annemieke

Gebeurt in meerdere landen op deze aardbol, Hans. Is niets nieuws onder de zon.

In de jaren '70 hanteerde mijn namelijk ook 2 soorten prijzen in Griekenland,zelf met eten en drinken, dus als de toerist een koffie bestelde, was deze 2x zo duur als een Griek deze bestelde.

En ja je hebt speciale aanbiedingen in bepaalde periodes (winter) voor Z.A.

Maar ja die zijn niet zo kapitaalkrachtig. En trouwens de prijzen zijn gebaseerd op de buitenlanders hier!

Ik ben blij dat ze dat doen, kunnen wij ook nog eens weg genieten van al het moois wat dit land te bieden heeft.

Mooi bly

groeten uit een zonnig Kyalami

Annemieke