Johannesburg - Kaapstad

• Floor

Wij vertrekken midden september voor een dikke drie weken naar Zuid-Afrika. We landen in Johannesburg en willen dan zsm naar Kaapstad. Wat is de beste en goedkoopste manier om te reizen ? Groetjes Floor

• edd

Als je zsm naar Kaapstad wilt kun je beste gaan vliegen. De vlucht is kort en goedkoop. Er gaan meerder vluchten per dag verzorgt door verschillende maatschappijen.

• Ron B.

1) Ik sluit me aan bij edd, snelst en goedkoopst.

2) Als je ook nog iets wilt zien, zou ik een auto huren en door de Karoo richting Kaapstad gaan, zo'n 1600 km als ik het juist heb. Aansluitend op een vlucht zou ik het niet in één keer rijden. Hou er rekening mee, dat men in SA links rijdt.

• Annemieke

Hoe bedoel je zo sel mogelijk naar Kaapstad, vlieg dan direct op Kaapstad en via Jo burg.

Anders huur je een auto en rij je van Jo burg naar Kaapstad. Het is ongeveer 2 dagen rijden, als je achter elkaar doet, dus niets bekijken alleen maar rijden.

sus6

Annemieke

• Stefanie

Vliegen is wel zo comfortabel (en snel). Bijvoorbeeld met Kulula https://www.kulula-air.com/), tickets zijn redeleijk goedkoop (rond de 125 euro voor een retourtje).

Veel plezier!

• Annemieke

Tickets, zijn inderdaag goekoop, maar dan moet er NIETS spectaculairs in en rond Kaapstad worden georganiseerd, dan worden namelijk de tickets veel duurder.

groeten uit Kyalami

Annemieke

• Floor

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Is er iemand die ervaring heeft om met de trein vanuit Johannesburg naar Kaapstad te reizen ?

Groetjes

Floor

• joke

ken mensen die dat gedaan hebben en waren enthousiast

Nee niet met de blue train maar met die andere iets betere, je hebt eigen zitplekken, restaurant etc etc

Gewone trein kan ook, maar dan moet je wel heel goed weten wat je doet en eigenlijk waar je moet zitten en niet doen.

• Floor

Bedankt voor je snelle reactie. Ons lijkt me de trein reizen leuk, omdat je dan toch nog iets ziet van de natuur. De blue mountain trein lijkt me geweldig, maar is veel te duur. Heb je enig idee wat de kosten zijn van die andere trein ? Heb wel een website gevonden, maar er staan geen prijzen op vermeld.

Groetjes,

Floor

joke schreef:

>

> ken mensen die dat gedaan hebben en waren enthousiast

> Nee niet met de blue train maar met die andere iets betere,

> je hebt eigen zitplekken, restaurant etc etc

> Gewone trein kan ook, maar dan moet je wel heel goed weten

> wat je doet en eigenlijk waar je moet zitten en niet doen.