blanke politie baas taboe

• joke

Een bericht wat ik eerder verwacht tegen te komen in een krant in Zuid Afrika, maar niets is minder waar, dit staat in de Telegraaf of zal het verzonnen zijn?

Dus niks beste persoon voor de job

passage uit het stuk:

Bij een informele bijeenkomst bespraken diverse korpschefs deze week openlijk dat Ter Horst dwarsligt. Zo moet de politie garanderen dat Visscher de láátste ‘blanke man’ is die voorlopig in de politietop komt. De volgende moet per se een vrouw zijn of een kleurtje hebben - ongeacht of er betere kandidaten zijn.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3414533/__Blanke_politiebaas_taboe__.html?p=11,1

• Corné.

Als je niet beter zou weten zou je denken dat het een geval in Zuid-Afrika betreft, maar ook in Nederland heb je ‘positieve’ discriminatie :?

Corné.

www.amukela.com

• Remco

Dit is niet alleen op dit strategische niveau het geval binnen politie Nederland, ook op tactisch niveau is er al jarenlang sprake van positieve discriminatie van vrouwen en allochtonen. De minister wil het zo, helaas.

Groeten Remco.

• Ed

Het verhaal is inderdaad niet verzonnen. Guusje is gewoon niet de juiste kandidaat voor haar eigen functie.

Misschien dat er nog plaats is voor Guusje in Zuid-Afrika. Lijkt mij dat zij daar beter zal inpassen. :D

Hopelijk wordt zij binnenkort de laan uitgestuurd.

Voorkeur moet altijd gaan naar de betere kandidaat, ongeacht pigmentatie of sekse.

Ed

• martijn Verbeek

Ik mag toch hopen dat dit geen nieuws is. Het is immers al jaren gebruikelijk o.a. binnen de politie een afspiegeling van de samenleving te creeren. Aangezien de Nederlandse samenleving aardig aan het veranderen is wordt het hoog tijd dat dit ook wordt doorgevoerd binnen de overheid. In mijn optiek zijn het al veel te lang de (blanke) heren die de scepter zwaaien. Hoezo emanciptie ? Ik zou zeggen Vrouwen en ‘minderheden’ grijp uw kans!

En Ed, Guusje mag wat mij betreft lekker daar in Nederland blijven.

Martijn.

www.wildebeesecolodge.com

• Theo

Martijn, als ik op je site op het Nederlandse vlaggetje klik, blijft toch alles in het Engels. Hoe kan dat? Ik ken wel Afrikaans, maar geen Engels.

• Annemieke

Is helaas al tientallen jaren zo die “positieve”discriminatie. Daarom heb je nu zoveel mensen, die niet de juiste opleiding hebben, nauwelijks goed Nederlands kunnen, op bepaalde positis, hoog en laag.

En je merkt Nederland gaat achteruit, jammer, jammer.

groeten uit Kyalami

Annemieke