Hoe vinden jullie onze route?

• Marieke

Wij vertrekken zaterdag 2 mei richting johannesburg. Daar landen we 3 mei om 11.20 uur. Halen daar onze huurauto op en vanaf daar komt het schema er ongeveer zo uit te zien:

3 mei: Treebees pretoria

4 - 6 mei: White House Lodge Nelspruit, vanaf daar de panoramaroute rijden.

6 - 8 mei: Mopani camp, Krugerpark

8 mei: Satara. Krugerpark

9 mei: Skukoza safaritent, Krugerpark

10 - 12 mei :Crocodile bridge, Krugerpark

12 - 17 mei: omgeving St Lucia.

17 mei: Johannesburg, terugvlucht om 20.30 uur.

Waar we rondom St Lucia verblijven moet ik nog uitzoeken, kan daar niet zo heel veel info over vinden namelijk.

Ik weet ook niet of het te doen is om vanuit St Lucia direct richting Johannesburg te rijden? Het idee is dat we daar rond 18.00 uiterlijk aankomen, zodat we zeker op tijd zijn voor onze terugvlucht.

En als jullie verder nog ideeën of adviezen hebben, hoor ik het graag.

groetjes Marieke

• Ruud

Hoi,

Ik zou Mopani 1 dag doen en Satara 3. Daar kun wat meer verschillende kanten op. Omgeving van Satara staat ook bekend om de hoeveelheid leeuwen en luipaarden….

succes

Ruud.

Heb je al wel gekeken of er nog plaats is in Kruger?

• Marieke

Bedankt voor je reactie.

Heb op sanparcs gekeken naar de beschikbaarheid vanmiddag. Aan de hand daarvan deze planning gemaakt. Heb bij satara maar voor 1 nacht gekozen omdat we daar volgens mij van hut/huisje zouden moeten wisselen. Zal dat morgen nog wel even controleren en er verder naar kijken. Bedankt voor de tip in elk geval.

Ik heb voor 2 nachten mopani gekozen zodat we ook wat noorderlijker kruger kunnen kijken..

• Pim

>>>Ik weet ook niet of het te doen is om vanuit St Lucia direct richting Johannesburg te rijden? Het idee is dat we daar rond 18.00 uiterlijk aankomen, zodat we zeker op tijd zijn voor onze terugvlucht.

Reken op ongeveer 7 tot 8 uur rijden.

Pim

• esmee goesten

Hoi Marieke,

Wij maken ongeveer dezelfde route in augustus a.s. Wij verblijven een aantal nachten in amazulu lodge in st lucia.

Daarna rijden we naar Richards Bay, half uurtje, en nemen daar een vliegtuigje naar Johannesburg. De kosten voor de vlucht zijn rond de 800 rand.

Veel plezier!

Groetjes Esmee

• jeanette*

hoi op onze site www.reismetmee.nl vind je wel info over ST Lucia. Zou op Cape Vidal gaan staan. Sta je op een park )neushoorfamilie' en aan zee. Prachtig. Kan je snorkelen in het rif, van de walvistoren kijken, varen over de wetparks of met een boot de zee op. kijk maar even bij 2006 bij info over wat je kan doen per plaats.

mvg

jeanette

• Corné.

Vanuit Nelspruit via de panoramaroute naar Mopani?? Dat haal je dus nooit in een dag. Je kunt wel de panoramaroute doen in een dag, en de andere dag vroeg vertrekken.

Waarom overnachten in de hoofdstad van de provincie? Behalve de shoppingmall is er niet zoveel bijzonders in Nelspruit. Je kunt ook in Sabie of Graskop overnachten. Bijv. Misty mountains in Graskop.

Ipv dan 2 overnachtingen, kun je er 1 kiezen in Graskop en 1 elders, dichter bij Mopani camp.

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

• Marieke

Niet via de panoramaroute naar mopani.. We hebben 2 nachten nelspruit, dus 1 overnachting, panoramaroute, 1 overnachting, rijden naar mopani.

Hebben geen exacte reden om voor nelspruit te kiezen. De overnachtingen daar zijn enkel om de panoramaroute te rijden.

• Remco

Hoi Marieke.

Mopani is een goede keuze. Welliswaar niet zoveel dieren als in het zuiden van het park maar wel heel rustig en wij hadden er het echte bushgevoel. Het kamp heeft al meerdere malen de prijs voor het beste Krugercamp gekregen en dat is terecht. Personeel is echt heel vriendelijk (niet gemaakt vriendelijk), en het restaurant is goed. Zorg dat je aan het einde van de middag met een koud biertje op het houten dek zit, want de zonsondergang is er eentje om nooit te vergeten!

De honderden vleermuizen die vervolgens onder het dak vandaan komen is trouwens ook een prachtige ervaring!

Groetjes Remco.

• Corné.

Dus vanuit Nelspruit naar Mopani? Dat is een lange rit: eerst ruim 3 uur naar Phalaborwa, en dan in het park nog eens 2-3 uurtjes.

Als je enkel in Nelspruit overnacht om de panoramaroute te rijden, dan kun je overwegen om in Sabie of Graskop te overnachten. Vanuit Pretoria rijdt je dan via Witbank naar Machadodorp en vanuit daar naar Graskop.

Je kunt dan ook nog kiezen voor 1 nachtje Graskop en 1 nachtje extra in het Kruger, danwel Phalaborwa of Hoedspruit.

Veel plezier met het plannen, gaat sowieso een mooi reis worden :)

Corné.

www.amukela.com