Hallo,
Aangezien ik onze reis naar ZA aan het voorbereiden ben, lees ik regelmatig berichten op de pagina, dit is echter de eerste die ik zelf plaats!
In juli 2009 maken mijn vriend en ik een reis door ZA, we beginnen in JHB en rijden dan naar Durban, om daar vervolgens een vlucht te pakken naar Port Elizabeth en dan naar Kaapstad te rijden.
Hoop dat de experts hier nog niet genoeg hebben van alle vragen over planning van routes, want ik heb er ook wel een paar!
Het plan is om naar JHB te vliegen (we landen rond 10.30u) en naar Phalabowra te rijden en daar te overnachten en vanuit daar het Kruger park in te gaan..
Hier komt al mijn eerste vraag = hoe ver is het rijden? (via de N1 via Polokwane)
Is het verstandig om halverwege de route te overnachten, en zo ja, waar?
Verder is het plan om door het Kruger naar Lower Sabie te rijden en daar te overnachten bij een restcamp. Maar ik heb geen idee hoe lang we daar over doen? Natuurlijk rijden we langzaam en is het de bedoeling dieren te spotten en dergelijke maar op hoeveel tijd moet ik rekenen voor de rit?
En.. hier komt mijn laatste vraag: vanuit Lower Sabie willen we in ieder geval naar Durban rijden om daar onze vlucht naar PE te pakken. We willen in ieder geval ook veel van de Battlefields zien. Wat is een goede route?
Alvast ontzettend bedankt voor jullie bijdrage aan mijn planning!
Gr. Masha