vrijwilligerswerk en bezoek kruger

• marjolein

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om half april/begin mei 3 weken naar Zuid-Afrika te gaan. De eerste week wil ik het Krugerpark bezoeken. De 2e en 3e week wil ik vrijwilligerswerk doen bij een school. Hiervoor heb ik contact met de organisatie ‘het andere afrika’. Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand ervaring met andere organisaties die vrijwilligerswerk bieden voor 2 weken op korte termijn in een dorp? Het project waar ik geinteresseerd in ben, ligt afgelegen tussen Tzaneen en Phalaborwa.

Wat raden jullie aan voor mijn eerste week? Ik wil low-budget reizen en beschik niet over eigen vervoer. Is het dan verstandig om een (backpackers)accommodatie in bijvoorbeeld Nelspruit te boeken en van hieruit (meerdaagse) tochten naar het Krugerpark te maken? Of is het goedkoper om in één van de kampen van het park iets te boeken?

Groeten Marjolein

• Corné.

Hoi Marjolein,

Als je tussen Tzaneen en Phalaborwa je vrijwilligerswerk hebt, dan zou ik niet in Nelspruit gaan zitten. Je hebt in Phalaborwa ook backpackers-accommodaties en zij kunnen de dagtochtjes in het Kruger voor je regelen.

Alternatief kun je een goedkope auto huren voor een paar dagen en dan 2 nachtjes in het Kruger doorbrengen.

Veel succes met je vrijwilligerswerk!

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

• iris

Hoi Marjolein,

Voor 300 rand per nacht kan je al een tent huren in Krugerpark, bijvoorbeeld in Letaba. Als je in Kruger overnacht moet je wel zelf een auto hebben. Ik vermoed dat wanneer je een goedkope auto huurt, je dan goedkoper uit bent dan wanneer je het georganiseerd gaat doen. Het is in ieder geval de moeite waard om dat even uit te rekenen.

Boek Krugerpark wel zo snel mogelijk. De eerder genoemde tenten zijn op sommige dagen nu nog vrij half april.

In ieder geval een mooie tijd toegewenst.