wat moet je gezien/gedaan hebben in Zuid afrika

• martijn Verbeek

Lieve Corne,

De lijn tussen oplettendheid en angst is erg klein en die word door ‘waarschuwingen’ waaronder die van jou telkens weer overschreden.

Er is oplettendheid gewenst in steden, ook in Durban.

Marlies: Wil je meer advies over wat wel en niet, reageer dan even off topic via mail ofzo.

TA!

Martijn.

www.wildebeesecolodge.com

• Corné.

Martijn,

Zuid-Afrika is een prachtig land, woon er niet voor niks al meer dan 5 jaar. Het is helaas ook een land met ontzettend veel criminaliteit-verkrachtingen en corruptie.

Met name de grote steden Jo'burg-Kaapstad-Durban spannen de kroon. Angst om naar Durban hoef je niet te reizen, maar itt steden als Amsterdam-Parijs-New York zul je overal in Durban erg alert moeten zijn.

Dat hoeft niemand er van te weerhouden om er niet naar toe te gaan, of angstig te worden.

“De lijn tussen oplettendheid en angst is erg klein en die word door ‘waarschuwingen’ waaronder die van jou telkens weer overschreden. ”

Dat is jouw interpretatie, ‘lieve’ Martijn. Niet de mijne. En toeristen die Zuid-Afrika en met name de grote steden bezoeken dienen vooraf goed gewaarschuwd te worden over de gevaren daar.

Men kan hierover op deze prikpagina genoeg terug vinden, en desgewenst mij ook mailen: info@amukela.com

Doen alsof Durban net als ‘elke andere stad’ is, is niet alleen onzinnig maar ook erg negatief!

Corné.

www.amukela.com

• martijn Verbeek

Allerliefste Kortbroek Kombuis,

Mijn interpretatie is louter berust op feiten, ik zal dit verder laten rusten want ik heb totaal geen behoefte hier met jou nog een woord over te wisselen.

Ik wens je een uitermatig prettig weekend, met vooral veel zinnige postings.

TA.

Martijn

• Corné.

Beste Martijn,

de vriendelijk aanhef zegt genoeg over jouw intenties :( Uiteraard zijn jouw ervaringen bepalend en Durban is dus hardstikke veilig. Laten we vooral ons kop in het zand steken :?

De groetjes aan Marike en je kinderen. Fijne zondag!

Corné.

www.amukela.com

• nathan

Van de drie weken in ZA is Durban de enige stad waar ik me niet op mijn gemak voelde… opdanks dat ik met name in de auto gezeten heb terwijl ik verder natuurlijk ook buiten gelopen heb etc…

Ik weet natuurlijk niet hoe het overal in ZA is.

Ik kreeg echter geen goed gevoel bij Durban.

Mijn vrouw zat er een week langer ivm congres en en heeft toch ook minder leuke dingen meegemaakt.

Ieder zijn eigen ervaring natuurlijk….

• Corné.

De feiten liegen er nu eenmaal niet om. Daarom moet je gewoon extra voorzichtig zijn in mijn ogen.

Dat wil niet zeggen dat je Durban moet mijden natuurlijk. Maar jouw ervaring staat niet op zich!

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

• rm

Als ik eerlijk moet zijn, geef ik Corne gelijk. Zijn opmerkingen zijn altijd realistisch zonder te overdrijven.