Routehulp nodig!!!

• Florien

Hallo allemaal,

Tien jaar geleden heb ik een jaar stage gelopen in ZA. Ben er nog steeds van onder de indruk. Dit jaar, in mei, wil ik graag mijn vriend wat laten zien van ZA maar we willen ook door naar Botwana en Namibie (daar vliegen we ook terug). We komen er alleen niet uit wat betreft de route. We willen graag Kaapstad en omgeving een paar dagen doen en dan richting het Addo park. Maar dan…..?????? Is het dan verstandig om door te gaan naar Botswana of via Kaapstad weer terug naar Namibie???? Ligt er wel iets leuks op de route als we door de binnenlanden van ZA naar Botswana gaan??? Graag zou ik jullie adviezen willen. Zou echt SUPER zijn!!!!!!!

• Florien

P.s. we hebben een maand de tijd…

• nathan

indien je in 4 weken echt wat wilt zien denk ik dat drie landen wat veel van het goede is.

Ligt er natuurlijk aan wat je precies wilt bekijken, maar de afstanden zijn groot natuurlijk.

Vorig jaar bezochten wij 3 weken ZA. We hebben ontzettende veel moeten overslaan.

Nieuwe plannen voor Namibie en Botswana, die even uitgesteld zijn, zijn om deze landen te bezoeken in 4 weken.

Indien je dus 3 landen wilt bezoeken in 4 weken denk ik dat je in de problemen komt.

Goed idee is misschien om goed te orienteren wat je echt wilt zien en dat te kijken welke combi er mogelijk is.

Succes

grt nathan

• Florien

Hallo Nathan,

Bedankt voor j e reactie. Zat me inderdaad te bedenken dat drie wat teveel van het goede is. Denk dat het misschien verstandig is om Botswana over te slaan. Dan zouden we in Kaapstad beginnen, dan door richting Oudshoorn en Addo en dan koers naar Namibie. Alleen vind ik het dan lastig om vanuit Addo de route te bepalen omdat ik nooit die kant ben op geweest. Op de kaart te zien moeten we dan dwars door ZA heen om in Namibie te komen. Weet niet of daar nog mooie dingen te zien zijn…over dat stuk van ZA kan ik wienig vinden nl. Heb jij met dat stuk ervaring van ZA?

Groetjes Florien

• joke

de KAROO prachtig stuk van Zuid Afrika

onderschat door vele mensen en men jaagd er door heen

Addo - Graaf Reinet - Kimberley / Upington

Ach je krijgt helemaal geen tijd om in Namibie aan te komen

Welke weg had je zelf in gedachte en waar wil je naar toe in Namibie?

• jeanette*

kijk even op www.bjusterbaarlik.nl

maaike ging ook van kaapstad naar namibie

mvg

jeanette

• Florien

Jeanette, bedankt voor de info…ga de site zo uitgebreid bekijken.

Hallo Joke, We willen in Namibie echt de Highlights af en dan eindigen in Windhoek, waar we terugvliegen. We hebben inmiddels Botswana uit ons hoofd gezet. Idee is nu om van Kaapstad richting Addo te gaan en daan door te steken naar Namibie. Dan komen we inderdaad langs de door jou aangegeven plaatsen. Als dat echt de moeite waard is lijkt me dat een mooie route. Weet niet hoe lang we dan onderweg zijn maar we zien wel. Als we in ieder geval in Namibie maar wat wildparken mee kunnen pakken…nog meer iedeetjes zijn altijd welkom natuurlijk!!!

• nathan

je moet idd dan helemaal oversteken…

je moet denk ik opschrijven wat je echt wilt zien.

En dan kun je de route daarop aanpassen.

Het makkelijkste om in namibie te komen is natuurlijk vanaf kaapstad en dan via de oostkust naar namibie

schrijf echt eens op wat je wilt.

za doorkruisen is ook geen straf dus via de karoo kom je er dan ook.

best een leuke route lijkt me zo.

succes

ps evt kun je ook va port elisabeth- kaapstad naar windhoek vliegen als je echt in tijdnood komt…

• joke

Ja Florien, keuzes maken in dit enorme land is moeilijk en dan ook nog Namibie, maar gelukkig heb je Botswana laten vallen. Het is wel mogelijk via de transcontinental way maar dan ben je echt alleen maar aan het rijden

Maar zo maar een ideetje als je beetje opziet om de Karoo te doorkruisen is waarom vlieg je niet naar PE met binnenlandse vlucht als je aankomt in Kaapstad. Je begint dan in Addo en terugrit of het begin van de vakantie naar Kaapstad en dan via de N7 omhoog naar Namibie.

• Dave

Via de oostkust ga je in Mozambique uitkomen…