kleding

• loes

Ik ga aanstaand weekend tot eind maart met mijn vriend rondreizen door Zuid-Afrika, van Johannesburg tot Kaapstad (incl. Krugerpark, Drakensbergen, kust etc.). Ik krijg niet echt een duidelijk beeld van wat voor kleding ik mee moet nemen…? Alleen zomerkleding, of juist lange mouwen en broeken vanwege de muggen, of ook warme truien? Kan iemand helpen? Thx!

• joke

Makkelijke dingen en niemand weet wat het weer gaat doen

Zo krijgen we hier in de Kaap nog een hitte golf en dan heb je het over temperaturen van rond de 40 graden en dat is heet hier hoor. Short en topje zijn dan genoeg, het schijnt ook erg warm en vochtig te zijn op het moment in de Oost Kaap en ja de regen en donderbuien in het noorden

Lange broek voor s avonds tegen de muggen ingestopt in je sokken in je schoenen in het park. Een fleece truitje voor morning drives, kan best afkoelen, verder wikkelrokje of zo, katoen shirtjes en anders is hier van alles te koop.

En een windjack voor als de wind heel erg mocht waaien aan de kust.

Weet je je kan s avonds zitten bibberen en dan hebben we het over 20 graden en dat is dan koud in vergelijk van de 35 geduren de dag.

Maar zou niet te veel warm spul meenemen en kan ook nog gewassen worden ;)

Veel plezier

• Niels

Mooie (tropen-) kleding is spotgoedkoop in ZA. Mijn ouders kwamen laatst terug met koffers vol. Twee halen één betalen.

Dus misschien weinig kleding meenemen, en voldoende kofferruimte.

• joke

ja tropen kleding, khaki zeker, is leuk in de bush maar daarbuiten ??

ze hebben enorme leuke en moderne vrolijke kleding bij Cape Union Market en zal zeker voor de mensen met Eurotjes goedkoop zijn

• toon

Klopt joke,maar de kwaliteit laat soms wel de wensen over, daarom moet je wel goed kijken wat je koopt en word je soms nog verrast.

Toon

• joke

ha toon, kwaliteit, bedoel je dat het erg dunnetjes aan voelt de stof??

had ik ook in het begin, dacht dat het niet veel kon zijn, maar zeker de kleding van cape union market is goed. dat ‘dun’ is juist heerlijk, lekker luchtig en makkelijk even op een handwas schoon en droog en dat is toch doel van een vakantie outfit?

en trouwens mijn katoen van shirt tot top uit Nederland is veels te warm hier voor de afrikaanse zomer, veels te ‘dik’ maar voelt wel als kwaliteit