Noorden van Kaapstad

• Piet II

Hallo allemaal,

Het is weer zover, eind maart vertrek ik weer met een goede vriend richting ZA.

Nu zijn wij altijd vanuit Kaapstad vertrokken in oostelijke richting de Garden Route en Port Elizabeth.

Nu willen wij eigenlijk vanuit Kaapstad, naar het noorden rijden, om richting de grens met Namibie te rijden en bijvoorbeeld de Fish River Canyon te gaan bezichtigen.

Nu is onze vraag of jullie weten(en dat weten jullie vast) wat er tussen Kaapstad en de grens met Namibie te doen is wat de moeite waard is. En wat adviseren jullie wat de route betreft? Of zeggen jullie, niet doen, er is niet veel te zien!

In ieder geval bedankt voor het antwoord!

Piet II

• joke

wat dacht je van dit op je weg naar Namibie

http://www.naries.co.za/

en West Coast National Park met de lagune

en Cederbergen (alhoewel daar heeft net enorme brand gewoed)

en en en

ach genoeg moois als je het wilt zien ten noorden van Kaapstad richting Namib hoor!

• Corné.

Hoi Piet,

Lang geleden ('98) heb ik ook die route gedaan. Zoek op dit forum anders eens op de auteur ‘Cristien’. Volgens mij is zij recent nog in die gebieden geweest.

Wij zijn o.a. in Clanwilliam geweest (erg mooi nabij de Cederbergen) - Springbok en bij Vioolsdrif de grens over. Dan zit je erg dichtbij het Richtersveld NP. Zijn wij toen niet geweest maar lijkt me erg de moeite waard.

Groetjes,

Corné.

www.amukela.com

• toon

Hoi Piet

Wij zijn net een week teug van onze reis ,dit was weer prachtig alleen te warm voor ons deze tijd van het jaar ,maar wij hadden een speciale reden hier voor 40 jaar getrouwd en dat wilde wij met onze vrienden in Zuid Afrika vieren .

Ondanks de warmte hebben wij weer genoten, Piet het ligt er aan wat voor een wagen jullie hebben gehuurd , maar ik ben toevalig naaar Karesburg geweest in Nambie dit was van Pofadder naar Onseepkans naar de oude grenspost richting Karesburg dit is wel zandpad maar prachtig de omgeving daar . maar niet voor een gewonen auto je moet wel een 4x4 hebben hiervoor . maar er zijn zoveel mooie omgevingen Cutrus dal ,Springbok ,Pella en ga zo maar door .

Ik wens jullie in ieder geval een mooie reis toe, en goede vakantie ,

Gr Toon

• Piet II

Bedankt voor de info allemaal.

Wij gaan ons zeker vermaken.

Groet

Piet II

• Udo

Beste Piet,

ik heb twee weken geleden de route langs de West Coast gereden tot aan Lutzille en dan weer naar beneden via N7.

Darling is leuk om te lunchen, Yzerfontein kan je overslaan. Langebaan is aardig, zeker als je door West Coast National Park rijd.

Leukste plaats aan de kust is Paternoster en je hebt geluk je zit nog in het kreeftenseizoen! Lekker aan het strand een kreeft eten voor relatief weinig (een grote kreeft voor R 150 in een goed restaurant). Daarboven zijn de dorpjes saai, maar de omgeving prachtig. Heb je de smaak van kreeft te pakken, probeer dan of Muisbosskerm open is. In the middle of nowhere onbeperkt vis (en kreeft) eten.

Blijf je dichtbij de N7 dan zou ik Clanwilliam aandoen. De Cederberg zelf is prachtig, maar desolaat en veel dirtroad. Wel tevoren een plekje boeken.

veel plezier

Udo

• jeanette

hoi

kijk maar even op www.reismetmemee.nl en dan ZA 2005. Foto's zeggen genoeg. Van de week de beelden nog weer teruf gezien van West NP en vooral Clan william (kun je de bosjesmannen tekeningen zien Super!: vind dit wel in het reisverslag of bij info en dan via namaqualand (aug in bloei) naar Augrabies. NP Pracht route

mvg

jeanette

• Cristien

Ik kan niet ophouden om te vertellen over Namakwaland.

Jammer dat je niet in het bloemen seisoen gaat.

Kijk maar even op mijn fotopagina.

http://www.flickr.com/photos/knoffelhuisie/sets/72157604830859279/

Darling,van Riebeekkasteel,LambertsBay, Clan William, Calvinia, Loeriesfontein, Springbok………ag geniet dit.