autostoeltje verplicht?

• daphne

Dag,

even overgestoken van Namibie prikbord hier naar toe.

Wij zijn namelijk eerst 3 dagen in Jo'burg voor we naar Namibie vliegen en daar 3 weken met camper op pad gaan.

In de camper hebben we een autostoeltje voor onze peuter van anderhalf maar we gaan van vliegveld Jo'burg met taxi naar de stad en wil dan ons dochertje op schoot houden terwijl zij aan mij vastzit in de draagdoek. En dan dus gordel om.

Maar is een autozitje in ZA ook niet verplicht? Dan moet ik nu vervoer regelen mét zitje!

Hoor het graag! Heb wel gezocht hier op prikbord maar kon geen antwoord vinden en denk dat het zó beantwoord is door mensen die daar wonen en hier mee lezen.

Alvast bedankt, groetjes Daphne

• Hans

Wanneer ik al die volgeladen minibusjes zie rond scheuren in en om Johannesburg dan zal ik mij daar niet zo druk om maken.

Je vraag zou je ook kunnen stellen aan de Zuid Afrikaanse ANWB:

www.aa.co.za

Gr. Hans

www.come-along.nl

• Annemieke

Helaad kennen ze die verplichting hier in Zuid Afrika niet. Zelfs niet dat kinderen alleen op de achterbank vervoert mogen worden.

Je hoeft je geen zorgen te maken.

Veel plezier!

Groeten uit Kyalami

Annemieke

• SAgirl

Daphne, reël maar 'n zitje - sekerlik nie verplig nie maar wel veiliger vir jou kind.

• Francisca

Zitje regelen…da's bijna onmogelijk met een taxi/transfer!

Zelfs in NL is een kinderzitje in een taxi niet verplicht - wel aangeraden maar verplicht is het niet!

• daphne

Dank jullie wel voor antwoorden.

Het gaat maar om een klein stukje en neem haar nu dus gewoon voorin vastgebonden aan mij met draagdoek.

Straks in Namibië hebben we wel transfer mét zitje en later in de camper ook.

groetjes daphne

• joke

he neeeee niet voorin gaan zitten, ga op de achterbank en misschien is er een riem in het midden die gewoon om kind middel kan, wat je ook doet svp zet je kind vast. De gewoonte aangeleerd in NL om altijd riemen aan te doen voor of achter in de auto ook al is het stukje wat je moet rijden nog zo klein is toevallig wel mijn redding geweest, anders was ik nu een van de statistieken

• daphne

Joke, ze zit aan mij vast met de draagdoek en dan daar gordel overheen! Zal er zeker niet los op schoot zetten! En zal dan achterin gaan zitten; wist niet dat dat de veiligste plek was.

• rm

Ik zou als ik jou was, jouw kindje in het midden naast je in de riemen doen. Misschien op een tas of zoiets. Als je het kindje bij jou in de riemen doet en je krijgt een aanrijding, dan wordt het in elkaar gedrukt (misschien overdreven gezegd, maar ik weet het niet anders te verwoorden) door jouw gewicht.