"oprot premie"

• René

Goede middag,

een vriend van mij gaat remigeren, heeft meer dan 25 jaar in NL gewoond en zijn gezin hier groot gebracht.

hij krijgt steeds meer heimwee en gaat dan ook terug naar Pretoria.

De verhuizing is eigenlijk te duur voor hem, en nu kreeg ik van een Spaanse vriend van mij te horen dat zijn dochter ook een premie kreeg toen zij weer naar Spanje terug ging. alleen weet hij niet hoe dat tewerk ging. en zijn dochter kunnen wij niet berijken.

nu is mijn vraag.:

1 weet iemand hoe die premie heet? , oprotpremie wordt in de volksmond gebruikt maar lijkt mij niet de juiste.

2 waar vraag je die aan?

alvast bedankt namens mijn Zuid Afrikaanse vriend, Herman

• Ron B.

Met alle rspect en het is waarschijnlijk niet wat je wilt horen; maar ik denk dat hij/zij vooral moet proberen te sparen, eventueel lenen van vrienden, familie of een handelsbank. Je kunt de vrijwillige remigratie van iemand van Nederland naar welk land dan ook toch niet laten financieren door de Nederlandse overheid/belastingbetaler?!

Wanneer je op verzoek van de (NL) overheid vertrekt, omdat je hier geen verblijfsrecht hebt, kansloos bent en geen mogelijkheden hebt om terug te keren, dan kan ik me voorstellen dat de overheid daar een potje voor heeft.

• Aryan

Als je poen wil moet je aanvraag doen om te verhuizen naar Israel, krijg je een dikke vergoeding+huis van de Israelische overheid. Moet je wel kunnen aantonen dat je Joods bent.

De Zuid Afrikaanse overheid en bedrijfsleven hebben sinds tijden oa de website “comehome.co.za” ( komhuistoe.co.za ) draaien, het directe nut hiervan zijn netwerken opbouwen.

• Aryan

Grappig, net een antwoord gegeven op bovenstaande, en een minuutje later komt onderstaande binnen via email.

Ik zie daar mogelijkheden. :)

Tata,

Aryan

22/02/2009 Rapport

Meeste wit Suid-Afrikaners tussen 24 en 40 het land verlaat, sê instituut

Johan Eybers

Johannesburg

Daar is nou meer wit mans in die ouderdomsgroep 60 tot 64 in Suid-Afrika as in die ouderdom 30 tot 34.

Dit was die reaksie van die Suid-Afrikaanse Instituut vir Rasseverhoudinge (SAIRV) oor die wye kritiek op ’n voorbladartikel van die gesaghebbende internasionale tydskrif Newsweek wat handel oor die uittog van die middelklas uit die land.

Suid-Afrikaanse organisasies gemoeid met emigrasie het die artikel, wat die afgelope week in die tydskrif verskyn het, as “onakkuraat” en “sensasioneel” afgemaak.

Die opskrif op die voorblad van die tydskrif lui: “Vlug uit Suid-Afrika – waarom die middelklas se uittog ’n krisisvlak bereik het”.

Dit artikel word geïllustreer met foto’s van plaaslike misdaadtonele en hospitaalpersoneel wat misdaadslagoffers behandel.

Statistieke van die SAIRV word in die artikel aangehaal wat daarop dui dat wit Suid-Afrikaners die land verlaat asof daar ’n “besmetlike siekte of ’n burgeroorlog uitgebreek het”.

Mnr. Frans Cronjé, adjunk-voorsitter van die SAIRV, sê hoewel die berig Suid-Afrika in ’n slegte lig stel, skep dit ’n bewustheid van die probleem van die groot aantal veral wit opgeleide burgers wat die land sedert 1994 verlaat het.

“Die berig toon die erns van die talentverlies uit die land en dat die redes daaragter dringend gepak moet word,” sê Cronjé.

“In daardie opsig slaag die artikel in sy doel.”

Volgens hom is die grootste gedeelte van die wit Suid-Afrikaners in die ouderdomsgroep van 24 tot 40 landuit.

“Na raming het meer as 750 000 jong wit Suid-Afrikaners en hul kinders die land sedert 1994 verlaat.”

Hy sê hul navorsing toon dat jong gesinne in die bruin en Indiër-gemeenskap ook die land in groter getalle verlaat en dat die swart middelklas ook vir beter geleenthede na die buiteland uitwyk.

“Die probleem is dus nie beperk tot wit talent wat die land verlaat nie, maar dat daar talentverlies onder alle bevolkingsgroepe is – wit, bruin, In?diër en swart,” sê Cronjé.

Me. Martine Schaffer, besturende direkteur van Homecoming Revolu?tion, ’n organisasie wat Suid-Afrikaners oorsee aanmoedig om na hul land terug te keer, het die berig as “verlede jaar se ou nuus”, “sensasioneel” en “onakkuraat” beskryf.

“ ’n Jaar gelede was daar waarde in die storie toe mense hul vertroue in die land verloor het weens die geweldige politieke skommelinge wat gepaardgegaan het met mnr. Jacob Zuma se verkiesing tot ANC-president, die Eskom-kragkrisis, xenofobiese aanvalle op buitelanders en die ekonomiese krisis in Zimbabwe.”

Dinge het intussen baie verander weens die wêreldwye finansiële krisis, sê sy.

“Die finansiële krisis is nou ’n katalisator vir mense om weer terug te keer na Suid-Afrika.

“Dit het veroorsaak dat Suid-Afrikaners in die buiteland nou moet staatmaak op die ondersteuning van hul familie en vriende en geleenthede in Suid-Afrika. Daarom keer hulle nou in groter getalle terug huis toe,” sê sy.

Dit word weerspieël in die toename van Suid-Afrikaners in die buiteland wat by hulle navraag doen oor werkgeleenthede, huispryse en die koste om terug te keer na Suid-Afrika, sê sy.

“Baie van hulle is professionele mense wat al langer as 20 jaar in die buiteland bly,” se Schaffer.

Me. Alana Bailey van die vakbond Solidariteit se Kom Terug Huis Toe-veldtog, sê hulle ondervind ook dat die uittog uit Suid-Afrika “heeltemal” tot stilstand gekom het.

“Ons sien veral baie mense met tegniese vaardighede wat terugkeer Suid-Afrika toe omdat hul kontrakte in die buiteland nie hernieu word nie.”

• Theo

Er zijn er vast heel veel die willen ruilen, maar als hij wil mag hij ……… ( het meervoed van voor de genoemde premie) zonder premie. Zo gek zijn we hier gelukkig net nog niet.

• SAgirl

Hier is nou weer ‘n voorbeeld van verdraaide nuus - die tweede laaste sin verwys ’n mevrou na die “heeltemal tot stilstand gekom het” van mense wat SA verlaat - sy praat soveel onsin en sy weet dit. Ek is nog van plan om aan haar te skryf en te vra waar sy aan haar feite kom want daar is soveel mense wat skryf en raad vra. Ja, daar gaan mense weer terug maar daar is onsettend baie wat die land verlaat - en soos die berig sê; nie net blankes nie - alle kleurgroepe. Dan praat ek nie eens van die mense wat wel die land vir verlaat maar nie kan nie - finansiële redes baie keer. Dis elkeen se goeie reg om te besluit wat hy/sy wil doen en waar hy/sy wil woon. Ek dink net dat daar te veel mense rondloop met hulle koppe in 'n gat gedruk - wil niks hoor nie en ook nie sien nie - nou hoop ek net nie dat hulle dan gaan begin voel nie. Want die voel is glad nie lekker!

• Aryan

Janee Sagirl, ek hoor jou. Daars baie van die nuwe ruwe black diamond wat trek.

Mijn idee/opvatting is gewoon om ergens in SA te gaan wonen waar het wel goed toeven is. Lijkt me niet zo enorm moeilijk te realiseren, want de massa blijft ook gewoon dom plakken in grote rotsteden; zat plek over in rural SA.

Aryan

• Maria

Ik kan het wederom niet volgen, op deze wijze van communiceren is lastig, ik kan ook limburgs neerpennen.

• SAgirl

Arjan, ek kyk nou net na die dorpie Clarens in die Vrystaat - wat 'n pragtige plekkie met soveel te doen daar. As mense dan so graag SA toe wil gaan, sou ek aanraai om na Clarens te gaan - daar is veel te doen en veel te beleef!

Tik onder www.google.co.za die woord Clarens in - daar is 'n magdom van alles om oor die besonderse Vrystaat dorpie te lees - nog lekker naby Golden Gate ook. Ideaa! :-) Dalk moet ons soontoe trek, Arjan. :-)

Maria, gaan koop ‘n woordeboek of moenie my poste dan lees nie maar ek raak nou ook stadig aan siek vir die gezeur. Skryf in Limburgs - ek sal dit graag wil lees! Ek is seker ek sal dit wil verstaan. Waar daar ’n wil is, is daar altyd 'n weg.

• Maria

Waarom moet ik als toerist Seagirl der gejammer in een koetertaal lezen, Nederlands is de voertaal , hoewel de WM er anders over denkt.

Ik schrijf geen teksten in een dialect neer waar het gros van de lezers niets van begrijpt resp. de pointe ervan ontgaat.

Welke taal bezigt Seagirl in Nederland??