reisschema

• Alex

Beste zuid-afrika kenners,

Ook wij gaan komende zomer naar Zuid-Afrika en aangezien het voor ons voor het eerst is hebben we natuurlijk een boel vragen. Daarom de afgelopen weken veel hier op de site gezeten en gekeken naar vraag en antwoord. Verschillende reisschema's voorbij zien komen en daar zeker ons voordeel uitgehaald, maar toch blijft het soms lastig. Zouden jullie naar onderstaand schema kunnen kijken en evt tips of op-/aanmerkingen kunnen laten weten?

23-07 Vertrek Schiphol met BA*

dag 1 Kaapstad (aankomst 08.00 uur)

dag 2 Kaapstad

dag 3 Kaapstad

dag 4 Hermanus

dag 5 Oudtshoorn

dag 6 Knysna (Garden route)

dag 7 Tstitikamma NP

dag 8 Tsitikamma NP

dag 9 Port Elisabeth

dag 10 Addo NP*

dag 11 Addo NP

dag 12 vliegen Port E - Durban*

dag 13 Dolphins Coast

dag 14 Dolphins Coast

dag 15 Trail Hluluwe Imfolozi*

dag 16 Trail Hluluwe Imfolozi*

dag 17 Trail Hluluwe Imfolozi*

dag 18 St Lucia NP

dag 19 Swaziland

dag 20 Swaziland

dag 21 Kruger NP Pretoriuskop*

dag 22 Kruger NP Pretoriuskop*

dag 23 Kruger NP Lower Sabie*

dag 24 Nelspruit

dag 25 vertrek vanuit Johannesburg (22.00 uur)*

18 augustus terug op Amsterdam

* liggen al vast

Wij hebben vooral nog vraagtekens rond de dagen Tstitikamma, Dolphins Coast, Swaziland en vlak voor het vertrek uit Johannesburg, iemand tips?

Alvast bedankt voor het reageren, ik blijf de site volgen!

• joke

Zou vanuit Hermanus rustig de tijd nemen om via de R62 naar Oudtshoorn te rijden en niet 1 maar 2 nachten daar te verblijven (dag 5 en 6) . Zo heb je een hele dag de tijd om een en ander in Oudtshoorn te bezoeken (struisvogels, de meerkattenman, de grotten eventueel Cheetah outreach, en de Swartberg pas)

Dag 7 Knysna, en gedeelte van dag 8

Dag 8 en 9 Tsitsikamma en dan wanneer je op tijd s ochtends vertrek PE gewoon PE laten en dan ben je rondom lunch in Addo. Je mag om 1 uur stipt je accommodatie in en dan heb je en een middag en een HELE dag voor Addo, misschien een nightdrive op een van de 2 dagen

• mieke

Beste Alex,

Ook ik ben al even bezig met het uitstippelen van onze route en zit ook

heel vaak op deze site waar ik veel aan heb ! Wij gaan de route in omgekeerde volgorde maken en beknopter omdat wij 19 dagen gaan.

De eerste accommodatie die ik had vastgelegd was in Swaziland, nl.“ Stone Camp”, dit op advies van een kennis die daar vorig jaar met haar gezin is geweest.

Zij had dit van haar 25 daagse reis niet willen missen.

Ik zag dat het jullie wel gelukt is om in Lower Sabie te verblijven, de dag dat wij er willen zitten is vol en ik hoop op een annulering.

Veel succes met de voorbereiding !

• jeanette*

hoi

hopelijk hebben jullie het over mijn site :) www.reismetmemee.nl

ik zou dag 18 op cape vidal gaan zitten. Echt prachtig.

mvg

jeanette

• SAgirl

Alex, gaan lees die onderstaande -

http://www.clarens.co.za/