wie heeft er tips voor het reizen met een peuter van 1,5 jaar? Is kamperen geschikt? Hoe wat en waar moeten we op letten?
Hoor heel graag van ervaringsdeskundigen!
Wanneer je ook de Nina bent die zoekt voor een daktent en 4x4 volgende:
prima reizen met kinderen, peuter of jonger, of tieners ook op safari
Maar een 1 1/2 jarige in een daktent? Zoekt wat ruimte af en toe en wil misschien midden in de nacht naar het toilet, moet je trapje af, naar gebouw lopen (met zaklamp wel lekker spannend) weer terug. Waarom niet een camper, die zijn er ook 4x4, heeft de peuter wat meer bewegingsruimte en voordeel is dat wanneer je bij een waterhole staat je wat te eten kan maken of je kind kan slapen.
Wij hebben onze kinderen die zelfs nog veel jonger waren overal altijd mee naar toe genomen en ze hebben genoten, maar we hebben alles gedaan met in ons achterhoofd dat ze zo veel mogelijk bewegingsruimte en rust moesten hebben
Zij blij, wij blij en dat zijn hele leuke vakanties geweest.
Verder zoals Theo ook zegt malaria gebied vermijden en bedenk wel dat peuter onderzoekt en kruipt en loopt en bekijkt, misschien wat dingen in de mond stopt? Nu zijn slangen, hagedissen, schorpioenen net zo bang van mensen als andersom, maar ook de grote torren en kevers kruipen.
Heb je in een camper net iets meer bewegingsruimte en ‘veiligheid’
Wat je ook doet, kamperen kan heel goed
Bedenk ook dat heel veel lodges in game parken, geen kleine kinderen accepteren en zeker niet bij een Game drive.
Veel te gevaarlijk, kleine kinderen kunnen huilen, dit trekt wilde dieren (leeuwen aan die denken dat iemand in gevaar is) en ook kunnen ze niet willen stilzitten etc. net op een kritisch moment etc.
Nee ik zou nooit met zo'n klein kind of Safari gaan, maar dat is persoonlijk!
sus6 met je voorbereidingen
groeten uit een warm Kyalami
Annemieke
Wat is dit nu voor onzin?
Ook al kan het kind het zich later misschien niet meer herinneren, daarom kan het er nu toch wel van genieten?
Ik heb diverse boeken gelezen en met mensen gesproken die voor langere tijd met hun kleine kinderen op reis zijn geweest en die waren allemaal heel positief. Als je gewend bent om dit soort reizen te maken vind ik dat je dat met enige aanpassing aan het kind gewoon moet blijven doen.
Een kind heeft er ook niets aan als zijn ouders op een camping gaan zitten in Nederland omdat dat zo leuk is voor kinderen, terwijl ze er zelf niets aan vinden. Daar worden ze niet gezelliger van.
Ik denk dat je zeker op reis kunt met een kind van 1,5 als je je maar een beetje aanpast. Ik zou zeker niet met een daktent gaan, maar een camper lijkt me heel geschikt. Het kind kan slapen als het dat wil en je kan makkelijk iets te eten of te drinken klaar maken onderweg. Verder zou ik de afstanden per dag niet te groot maken. En inderdaad malariagebied vermijden, maar dat kan makkelijk in Zuid-Afrika.
Nina, kijk eens bij de bibliotheek naar boeken over reizen met kinderen, daar staan veel tips in. Ook op internet zijn wel ervaringsverhalen te vinden. Gewoon doen zou ik zeggen! (en nee, ik heb zelf geen kinderen ;-))
tjonge Christophe, hoezo ik scheer iedereen uit de “huidige generatie” over een kam?? Bij weIke generatie hoor jij dan? bij die van papa die het vlees snijdtop zondag? Zou me bijna willen verdedigen, maar dat doe ik maar niet, omdat ik denk dat jou zogenaamde fijne antwoord niet echt een reactie waard is….ps, ik kom hier voor tips, niet voor dit soort reacties !
Hoi Nina,
In het algemeen geldt dat een zwembad erg welkom is. Wij wonen hier met 2 kids (2,5 en 2 maanden), en met onze oudste zijn we al een aantal keren het Kruger park in geweest.
Niels (onze oudste) vond dit geweldig. Hij herkent de meeste dieren en is erg enthousisast bij het zien hiervan. Dat is voor ons dan ook erg leuk. De kampeergronden in het Kruger zijn allemaal erg schoon en open. Dwz geen hoog gras etc, dus kan er ook wat gespeeld worden.
In welke periode wil je gaan? Mei tm September is het droge seizoen, je ziet dan ook nauwelijks insecten/slangen etc. Wel kan het 's-nachts dan weer behoorlijk afkoelen.
Wanneer je het park ingaat zou ik niet langer dan een 1/2 dag gaan ('s-ochtends vroeg beginnen) en op je route het zo inplannen dat je ook af en toe de auto uit kunt gaan.
Veel plezier met je voorbereidingen!
Groetjes uit de bush,
Corné.
www.amukela.com
Hangt denk ik heel erg af wat voor safari je doet. Een safari in een kamp met wilde dieren zonder omheining ver van stroom en andere luxe details zou denk ik iets te wild zijn, maar ik ben een keer op safari geweest in de noordkaap ( Orania eo ) en de voorzieningen waren daar dermate goed dat ik er met een hele schoolklas er naar toe zou kunnen/durven/willen gaan…..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?