invoeren kaas

• Peter

Hallo

Wij vertrekken a.s. zondag naar Kaapstad en ontmoeten daar vrienden die al een jaar door Afrika reizen. Nu willen we een stuk Hollandse kaas voor ze meenemen. Weet iemand of dit toegestaan is? Ik kan er nergens iets over vinden.

Bedankt,

Peter

• Mickey

Volgens mij formeel niet, maar ik doe het gewoon in mijn koffer (luchtdicht) en heb nooit problemen gehad (wel met het invoeren van een vergeten stukje biltong hier weer in Nederland). Handig qua kwaliteit zijn ook die kleine “hele kaasjes” die zijn goed dicht.

Fijne reis, Mickey

• joke

in je koffer en niks zeggen als ze vragen stellen, maar hier in de Kaap is trouwens uitstekende kaas te krijgen, ook de hollandse

• rm

Het mag niet, maar gewoon doen. In de bovenste koffier/tas een klein stukje doen en hopen dat ze de rest niet vinden. Niet altijd wordt er gecontroleerd.

• loes

hangen overal in de aankomst hallen grote posters dat er geen kaas, honingprodukten, vis, vlees, zaden en planten het land in mogen. als er dus wat gevonden wordt kan je niet zeggen dat je het niet wist. zoals joke al schreef'; er is bij de supermarkten en grote fruit en groente keten goede hollandse kaas te koop en nog veel meer lekkere dingen.

• Peet

Mag niet, maar kan makkelijk, doen we al jaren

Het is de laatste vlucht die binnenkomt op international arrival iedereen wil dan zo snel mogelijk naar huis en ze zijn dan op Kaapstad zoals altijd erg vriendelijk. No problem.

Veel plezier en eet smakkelijk (de kaas is hier trouwens ook wel te koop)

Vr gr Peet

• Peter

Bedankt voor jullie reacties. Ik had al zo'n vermoeden dus we gaan het gewoon proberen.

Groetjes,

Peter

• Boerheijm

hola allemaal,

wij nemen altijd kaas mee voor de familie van onze vriend.

wij zijn in een Nederlandse winkel geweest en de kaas is toch anders van smaak.

en wij zijn niet de enige die dat beamen.

de winkel is een molen in de buurt van Pretoria , tenminste het moet de uitstraling hebben van een molen. erg leuk om er eens naar toe te gaan.

groeten, René

• Annemieke

Hier weten we ondertussen om de heerlijke NL kaas te kopen. Op Irene market in Irene, vlakbij Centrurion, bij Van Gaalen kaas makerij in Hartespoon.

Ook importeert Frico NL kaas., wel een stukje duurder dan in NL.

groetjes uit een nat, maar niet koud, Kyalami

Annemieke

• Peter Rietveld

Dat is inderdaad 'n goed adres Annemieke. En als je toch op de Hollandse toer bent, ga ook eens kijken by Jasmyn by Hartebeespoort. Ik was daar verleden week en vond een hele afdeling Nederlandse spullen. Het is niet meer nodig om hagelslag, drop, stroopwafels en weet ik wat al niet naar Zuid-Afrika te slepen.