Vliegveld Parijs

• Lies

Wij vliegen in april met Air France terug vanaf J'burg via Parijs (Charles de Gaul) naar Düsseldorf. Heeft iemand ervaring met de overstap in Parijs. Ik lees namelijk de berichten over London en vrees dat het misschien in Parijs ook zo'n probleem zal zijn. Onze overstaptijd is 1 uur en 10 minuten.

Gr.

Lies

• Miki

Geen succes. Kwam in januari van Johannesburg met Air France. Aankomst 6.00 uur. Doorvlucht was 2 uur later. Maar trek maar zeker 1-1.5 uur uit voordat je door de douane bent. Dan is t zeker 15-20 minuten doorlopen, vervolgens controle handbagage en dan naar je gate. Ik heb dus mijn doorvlucht gemist. Werd wel overgeboekt naar de volgende vlucht maar die was pas om 10.00 uur.

Voor mij geen Parijs meer.

• loes

wat ben ik toch blij dat we tegenwoordig gewoon kiezen voor de luxe van een directe vlucht. wij deden vroeger ook alles via via, en dan maakte je nog een tussenlanding en moest er allemaal uit in jhbg en binnelands verder naar kaapstad. toen nog een poosje tussenlanding in jhb en blijven zitten. nu gewoon instappen en uitstappen en genieten met je eerste glaasje wijn op dezelfde dag dat je smorgens uit je eigen bedje stapte. ik begrijp dat de prijsverschillen niet te versmaden zijn, maar al dat gesukkel met controles sinds 9/11 maakt me al kriegel voor de vakantie nog begint. en ieder vliegveld wil weer alles van je weten en daarom duurt het allemaal zo lang met dat overstappen.

• Marco de Lange

Parijs is ook een vliegveld waar je redelijk wat tijd nodig hebt voor de overstap, minder dan 2 uur tussen de vluchten is krap.

Het enige nadeel van de directe KLM vlucht is dat ze de laatste tijd regelmatig vluchten laten vervallen!

Zelf gebruik ik tegenwoordig SAA vanaf Frankfurt, ook direct maar hangt af waar je vandaan moet komen. In de Randstad blijft de KLM de snelste verbinding maar er zijn meer variabelen zoals beenruimte, maaltijden en algemene service.

• loes

hoe vaak is dat dan gebeurd marco - dan kan ik er rekening mee houden hoe groot de kans is dat we niet op de geplande dag gaan vliegen

• Marleen

Hallo Lies,

Het moet te doen zijn in 1 uur en 10 min. De afstanden zijn wel groot, maar wij hebben geen lang oponthoud gehad bij controles en douanes. We moesten helaas ons potje amarula-jam wel achterlaten in Parijs, terwijl er in Johannesburg niets aan de hand was. Alleen bij vertraging kun je tijd te kort komen, maar dat geldt overal. Hopelijk redden ze het om je bagage over te laden, ik weet niet hoe snel men daarmee is (kan zijn).

Alvast een hele fijne vakantie!

gr. Marleen

• Ruud

Hoi,

diverse keren via Parijs gevolgen en nooit problemen gehad. Vaak een vlotte verbinding en goed alternatief voor een KLMvlucht.

Maar het is wel wat kort dus als je in PArijs aankomt, niet treuzelen!

goeie reis

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Ruud

Probleem met de SAA en ook met BA is dat je maar heel weinig handbagage mee mag nemen en als je wat foto/video-apparatuur bij je hebt ben je al snel te zwaar!.

terwijl KLM en Air France 12 kilo pp hebben.

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Marco de Lange

Het aantal keer weet ik niet maar afgelopen jaar bij 2 vluchten waar ik reizigers op geboekt had en nu net weer voor maart. Als de ticket geprint is dan zorgen ze voor een alternatief maar extra verblijfskosten worden niet vergoed.