Johannesburg.

• Wietske

Nou is het vliegen op Johannesburg een stuk goedkoper dan op kaapstad. Wij zitten er over na te denken dat te doen omdat ook de meeste (lees kruger park) in de buurt van Johannes burg zijn. Uiteindelijk willen we onze reis beeindigen in Kaapstad en via een binnenlandse vlucht weer via Johannesburg naar Ned vertrekken. Is dit verstandig of is het ticket zo goedkoop omdat een adertje onder het gras zit? J'burg begreep ik moet je zsm uit! maar waar naar toe als we net geland zijn? Even ergens een nachtje bijkomen en dan door naar het kruger park..Heeft iemand nog tips voor een safari daar of moet je alles in nederland vastleggen. Wij willen alles zelf organiseren..Of weet iemand en goede site met praktsche informatie?

Hartelijkk dank!

• Henja

Wij vlogen ook op Johannesburg en hebben overnacht in het Birchwoodhotel, zij zorgen ook voor airport transfers, zodat je niet meteen zelf moet gaan zoeken. www.birchwoodhotel.co.za

Daarna zijn we met een binnenlandse vlucht naar Hoedspruit gegaan, we verbleven op www.amukela.com , zij regelen de gamedrives voor je, wanneer je dat vraagt. Wij zagen daar o.a olifant, jakhals, nijlpaard en zelfs een leeuw op 2 meter van de auto en natuurlijk veel kleinere dieren zebra's, giraffen impala's enz.

Van daaruit kun je ook veel mooie uitstapjes maken en je zit vlakbij het krugerpark om verder te reizen.

Wij hebben genoten, veel plezier met je voorbereidingen.

Grt henja

• Mo

Hoi,

Als je een dagvlucht hebt naar Johannesburg kom je rond 21.30u aan en dan zou ik lekker een hotel dicht bij de luchthaven nemen. Een transfer regelen met het hotel, zodat je niet in het donker hoeft te gaan zoeken met je eigen huurauto.

En dan je huurauto ‘s morgens bij het hotel laten bezorgen zodat je de rustig aan kunt rijden richting het krugerpark. Als je een nachtvlucht hebt naar johannesburg vond ik het altijd lekker om gewoon ’s ochtends aan te rijden (als je goed uitgerust bent na een lange vlucht….)

Ik boek meestal een vlucht naar johannesburg en daarna terug vanaf kaapstad en dan bekijk ik later wat ik precies ga doen. Maar inderdaad zijn binnenlandse vluchten niet duur. Dus het kan interessant zijn om een retour jo'burg te boeken en dan een binnenlandse vlucht te doen.

Safari kun je gewoon zelf doen. ik boek nooit zoiets van te voren, maar ter plekke bekijk ik waar ik zin in heb en of ik dat zelf kan doen of even hulp moet inschakelen van een eigenaar van lodge of anderen… In het kruger kun je gewoon bij receptie vragen naar een gamedrive of nightdrive als je dat wilt doen.

Mijn ervaring is dat iedereen ontzettend hulpvaardig is.

Succes, Mo

• Ruud

Hoi,

als je zelf op pad wilt gaan in Kruger is dat uitstekend te doen. Je hebt prima plattegronden, alle wegen zijn genummerd dus je kunt altijd terugvinden waar je bent. Als je in het Krugerpark wilt overnachten (in een bungalow of ga je met een tentje…) moet je wel vooraf boeken. Kijk op www.sanparks.org en je kunt werkelijk nagenoeg alles vinden wat je maar nodig hebt. Je kunt ook online 9 maanden vooraf zelf boeken en anders tot een jaar maar dan moet je mailen of bellen. Ook dat gaat uitstekend. Ook kun je daar vinden wat er nog aan accomodatie beschikbaar is. Er gaat natuurlijk niets boven zelf op zoek gaan in Kruger. E in ieder kamp kunje ook een avond/nachtsafari boeken. Hoef je hiervandaan echt niet te regelen, maar onderdak wel!

Zoals Mo als schreef, kom je in de avond aan in JHB neem dan een hotel in de buurt en ga de volgende dag op pad. Je hebt prima hotels in de buurt van het vliegveld. (Airport City Lodge bijv.) en de meeste hebben een airport-shuttle dus halen je op en brengen je ook de volgende dag naar de autoverhuurmaatschappijen. Kom je met een nachtvlucht en dus ‘smorgens vroeg in JHB dan lont het zeker de moeite om de auto op te halen en alvast bijvoorbeeld tot aan Nelspruit te rijden of (afhankelijk hoelaat je weg kunt uit JHB) gelijk door naar het Kruger park. Je moet vanaf de luchthaven zo’n 5 uur rijden rekenen naar het Krugerpark.

Veel plezier en een goeie reis (wanner ga je?)

Ruud

www.afrikafotosafari.nl

• Frank

Hartelijk dank voor de reacties. Het is allemaal plotsklaps besloten om te gaan (8-30 maart)..dus we moeten ons nog inlezen etc..Nog een kleine vraag. Is ZA een duur land..(je kan het natuurlijk zo duur maken als je wilt!!)..maar ik bedoel een normale maaltijd, een bed en breakfast, een huur auto etc..

• loes

auto kun je nakijken op bijv eautohuur en vele andere sites. benzine = heel goedkoop. maaltijden heel goedkoop. accom heel verschillend ; hotels in verhouding vaak prijzig, maar ook wel een heel huis gehad voor 1 nacht @ R200 klik eens wat accom etc aan op de startpagina. wisselkoers is momenteel R13 voor een euro dus kan je een berekening maken

• Wouter

Prima ervaring met 1Time, goedkoop en comfortabel, geen addertjes onder het gras, niets mis mee.

Vlucht van Kaapstad naar Johannesburg op bijv. 30 maart 2009: R696.

Zie https://www.1time.aero/aqueduct/1time/Booking

Veel plezier

Wouter

• rm

Nee hoor, het is een heerlijk goedkoop land. Lege koffers mee en lekker gaan shoppen.