British Airway

• Ria

Ik kan op dit moment 2 tickets kopen voor eind Okt. voor 2 pers. voor 1186 euro Dan vlieg ik met British Airway van Amsterdam naar Londen en dan Johannesburg.

Ik heb nog nooit met British Airway gevlogen en al helemaal niet over Londen omdat ik altijd hoor dat daar de meeste bagage zoek raakt en bij over stappen het vaak een heel gezoek is.

Heeft iemand hier ervaring mee want de prijs is wel heel aanlokkelijk

• Remco

Zorgen dat je voldoende overstap tijd hebt in Londen. Neem dus niet de vlucht met de beste aansluiting, want dan heb je vaak maar een uur en dat kan te weinig zijn daar. Lekker drie uur nemen voor de overstap, kan je ook nog rustig een pint drinken in het gezellige pubje ;-).

Groetjes Remco.

• Nicolko

Wij hebben ook geboekt via BA. voor September 2009. waren evenveel kwijt met vliegen op kaapstad en terug vanaf JH burg. Veel goedkoper vanaf Amsterdam heb ik het nog niet kunnen vinden. Heathrow is niet het fijnste vliegveld maar als je genoeg overstaptijd hebt moet dit geen probleem zijn lijkt me.

• Hans

Ik heb ook geboekt bij BA. 578 Euro p.p. Laatste 9 jaar niet meer zo goedkoop uit geweest. Heb al vaker via Heathrow gevlogen en vond het overstappen niet zo'n probleem.

Deze keer heb ik 1 uur en 50 min. overstaptijd in London. Moet lukken!

Gr. Hans

www.come-along.nl

• Reisgraag

BA is in november vanaf Brussel zelfs onder de 500 euro, ticket 168 euro plus taxen 318 euro. Hans, ik hoop voor jou dat de overstap lukt, maar als jouw vlucht wat vertraging oploopt is het mogelijk dat je bagage niet de overstap haalt van de ene terminal naar de andere.

Ik neem nu al jaren BA via Heathrow en nog nooit geen problemen gehad met bagage, maar ik zorg er wel voor dat de overstap tijd tenminste 3 uren is.

Piet

• Noël

Hallo Piet,

Ook wij gingen al 4 keer via Heathrow naar ZA, en hadden nog geen probleem, inderdaad wij planden ook telkens een ruime overstaptijd in, probleem van de terminalwissel is van de baan aangezien de vluchten naar ZA nu aankomen en vertrekken in de nieuwe T5.

4 oktober zijn we ook weer weg naar ZA

Groetjes uit Leuven

Noël

• Remco

Nog meer mensen die 23 mei gaan vliegen met BA via Heathrow?

Groetjes Remco.

• Tom

En hoe is Britisch Airways om me te vliegen?

Ben deze maand nar Johannesburg geweest vanaf Dusseldorf met Air France. Nou, nooit meer. Heel onvriendelijk, geen beenruimte (echt met de knieen tegen de stoel) en 2 keer mijn doorvlucht gemist vanwege vertraging.

gr. Tom

• Noël

Hallo Tom,

Wat betreft de service aan boord, die is dik in orde. je kan natuurlijk altijd muggenziften he.

Snoep en snacks alsook drank a volonté, je hoeft het maar te vragen of zelf af te halen in de galley.

Het entertainmentaanbod is ook ok, met keuze voor iedereen.

De beenruimte is zoals bij alle maatchappijen krap, zeker indien je 1.90 bent zoals ik, vorige keer checkten we online in en konden we plaatsen met meer beenruimte verkrijgen, een wereld van verschil.

Bagage was er altijd, al hangt dit natuurlijk niet alleen van BA af.

Ken je www.seatguru.com al, hier kan je de maatschappijen vergelijken alsook de beste zitplaatsen per type vliegtuig uitzoeken.

Groeten

Noël

• loes

volgens seatguru zijn de stoelen/beenruimte van KL en BA naar johannesburg precies hetzelfde. BA heeft wel 36 stoelen met extra beenruimte, maar daar zal je wel xtra voor moeten betalen.