jij is reg SAgirl. Ikzelf woon 5 a 6 maanden per jaar in Somerset west en je hoort steeds meer. Vrienden van kenissen van ons hebben 2 zoons. 1 in een security complex in de buurt van Joburg en de ander hier in Somerset West. De ene gaat met zijn vriendin voor de kerst zijn broer bezoeken in Joburg. Tijdens de avond overvallen door 5 man die een tunnel onder de fence hadden gegraven. van alles berooft incl. de auto die al schietend door de security gate is gereden maar het ergste is nog dat 2 overvallers een van de vrouwen verkracht heeft.
Onze maid vertelde dat verleden week zaterdag haar buurvrouw in Kraaifontein overvallen is door een schietgrage maniak.
Zelf heeft ze ook geen geluk,tot overmaat van ramp is afgelopen zaterdag de auto van haar man gestolen net nadat zij de maandelijkse boodschappen gehaald hadden en even een kippepootje bij KFC gingen eten.
De broer van een goede zuid-afrikaanse vriend mij is een paar jaar geleden doodgeschoten en ga zo maar door en door.
Ik hou van dit land maar ik kan nog altijd terug naar Nederland en die mogelijkheid hebben vele afrikaners niet.
Ik reageer weinig op dit forum maar lees alles.Ik erger me aan de mensen die de realiteitsverhalen wegwuiven als onzin. Volgens mij zijn dit de 3 weken vakantie fanaten, die alles beter weten.
Lees maar eens alle ZA kranten op internet. Bij ons in de Helderberg regio gebeurt in 1 weekend meer als in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag samen in 1 week.
Nee,Zuid-Afrika is een mooi land en er liggen nog steeds kansen om hier dingen op te bouwen maar weet waar je aan begint.
De criminaliteit is hoog en af en toe zeer gruwelijk