reisschema

• mieke

Wij, twee volwassenen met twee pubers, vliegen 26 juli naar Johannesburg en gaan op 12 aug. vanuit Kaapstad weer terug. Ik ben druk bezig om een route te maken en krijg graag tips van jullie omdat ik niet goed weet of de route qua afstand en mn. tijd die je af moet leggen te doen is. Ik heb ook gekeken om op sommige plaatsen langer dan 1 dag te blijven om wat rust in te bouwen.

Omdat ik een tip van Corne had gelezen om de tocht vanuit Phalaborwa,Letaba,Olifantskamp,Satara, naar Lower Sabie te maken vroeg ik me af of het een idee is als volgt te beginnen:

26 juli : aankomst 's avonds Johannesburg ( hier overnachten)

27 juli : vertrek Johan. naar ??? misschien in de buurt van Nelspruit ( tip ? )

28 juli : vertrek vanuit ??, panoramaroute en naar Tshukudu

29 juli : Tshukudu

30 juli : vertrek Tshukudu naar Phalaborwa ( verblijf Sefapane )

31 juli : Phalaborwa ( Sefapane )

1 aug : vertrek Phalaborwa en route tip Corne zie boven ( verblijf Lowe Sabie )

2 aug : vertrek Lower Sabie naar Swaziland ( Mkhaya Stone Camp aankomst

16.00 uur)

3 aug : vertrek Mkhaya naar Hluhluwe ( verblijf ?, dus tip ? )

4 aug : Hluhluwe

5 aug : vertrek Hluhluwe naar Durban, nu mijn vraag is het haalbaar deze dag

te vliegen nar Port El. of beter dat de volgende ochtend vroeg te doen

6 aug : vanuit Port El. naar Knysna ( Tsitsikamma haalbaar deze dag ? )

7 aug : Knysna ( misschien nu Tsitsikamma of strans, rust )

8 aug : Knysna

9 aug : vertrek Knysna, evt. via Hermanus naar Kaapstad

10,11,12 aug Kaapstad

Ik hoor graag wat jullie opmerkingen zijn zodat ik weer verder kan.

Alvast bedankt.

• Bo

Hoi Mieke,

Wij gaan van 25 juli tot 15 augustus ook naar Zuid-Afrika, alleen de kant van Johannesburg en dan net andersom als jullie. Misschien komen we elkaar in Swaziland of Hluhluwe nog wel tegen ;-)

Het is voor ons de eerste keer dus ik kan je niet echt tips geven. Ik heb net een handige site gevonden met een kaart van het Krugerpark en ik zie daar dat je van Phalaborwa naar Lower Sabie ongeveer 8.30 uur doet, wel een lange dag dus, maar als je vroeg vertrekt dan moet het wel te doen zijn denk ik. Voor de kaart zie www.african-safari-journals.com/kruger-national-park.html

Een hele fijne reis gewenst en misschien tot ziens.

groetjes, Bo

• Marco de Lange

Als ik goed tel zie ik 15 dagen voor de reis, het kan maar het is wel veel rijden. Zelf zou ik een compacte reis maken van 2 weken vanuit JNB en dan door vliegen naar Kaapstad voor nog een paar dagen daar. Suc6. Marco

• nathan

mieke schreef:

> 28 juli : vertrek vanuit ??, panoramaroute en naar Tshukudu

Vergeet niet om af en toe uit te stappen… wij deden langer over de panoramaroute dan gedacht

> 3 aug : vertrek Mkhaya naar Hluhluwe ( verblijf ?, dus tip ? )

zie eerdere topics hier, vorige week of zo ook onderwerp van gesprek geweest

> 4 aug : Hluhluwe

> 5 aug : vertrek Hluhluwe naar Durban, nu mijn vraag is het

> haalbaar deze dag

Lijkt mij haalbaar, is nl niet zo heel ver.

> te vliegen nar Port El. of beter dat de volgende

> ochtend vroeg te doen

Durban vind ik niet veel aan. Enige plaats waar we ons niet prettig voelden.

Echter indien je niet wilt haasten en in het donker in PE wlt aankomen zou ik s ochtends vliegen.

zorg overigens weldat je voor het donker in durban arriveerd

> 6 aug : vanuit Port El. naar Knysna ( Tsitsikamma haalbaar

> deze dag ? )

succes grt nathan

>

>

• jeanette*

hoi mieke en bo

kijk anders even op onze site. Je kan het reisschema volgen (tellen hoe snel wij er over deden) en ik heb een overzichtje op de site van wat je in elke plaats kunt doen en waar je kunt overnachten. Ook wij waren met twee pubers op stap.

mvg

jeanette

www.reismetmemee.nl

heb je vragen dan mail gerust