camper

• johan jocker

Dit weekend geboekt voor een reis naar zuid afrika vanaf eind juli voor een maand met een camper van Johannesburg naar kaapstad. We vliegen vanaf dusseldorf met air france voor € 675 p/p met 4 personen (waarvan 2 kinderen). Nu we geboekt hebben komen de volgende vragen:

- we komen laat aan in johannesburg dus zullen we moeten overnachten op of dichtbij het vliegveld . Heeft iemand suggesties?

- we reizen met een camper. Ik vroeg me af of dat ook nadelen heeft. We zijn duidelijk te herkennen als toeristen mag ik aannemen. Maakt dat het ook onveiliger?

- ik heb nog heel weinig gelezen over kampeerplekken. Het is daar dan winter. Zijn campings overal open? En ben je dan de enige? Moeten we echt denken aan vrieskou in het zuid westen?

-we hebben op zich voldoende tijd. Zouden jullie aanraden onder of bovenlangs Lesotho te gaan?

Ik hou me aan bevolen voor goede adviezen

• suus

Halo Johan

Ik kan helaas geen antwoord egevn op jouw vragen, want ik vraag het mezelf ook af. Wij zitten er ook aan te denken om met een camper op pad te gaan.

Groeten Suus

• Tim

Bezoek www.caravanparks.com. Hier vind je veel info over campings. Er zijn vele campings overal door ZA. Van slecht tot 5-ster supercampings. Vele camping zijn “graded”. Dus als je een 3- of 4 sterren camping uitzoekt kom je altijd goed terecht.

Winter is het ook rustig op de campings. De campers hebben 220V kacheltjes als standaard uitrusting voor een koude Golde Gate of binnenland avond. De oostkust (Indische Oceaan) word nooit echt koud. Overdag zijn de temperaturen van koud tot matig. Echt West-Europa-koud-weer word het niet.

Het is zeker veilig om te doen. Camperverhuur bestaat al vele jaren, en als het niet kon, dan bestond het ook niet.

• Ruud

Ha Johan en Suus,

wij zijn heel wat keren met een camper op pad geweest. Altijd gehuurd bij BoBocampers in JHB. Een prima adres!! Zij verhuren grote en kleine campers en bouwen ze ook zelf. Natuurlijk heeft het ook nadelen. Je hebt immers altijd alles bij en ja je bent zichtbaar als toerist. Maar als je ergens op een parkeerplaats je auto parkeert lopen er meestal een aantal jongens rond met hesjes zichtbaar als ‘bewakers’ van de geparkeerde auto's. Schiet een van hen aan en zeg dat hij je camper in de gaten moet houden. Als je bij terugkomst 10 Rand betaald is iedereen gelukkig. In de wildparken is het juist makkelijk als je alles bij je hebt. Sta je toevallig bij leeuwen dan kun je er net zo lang van genieten als je wilt. Je hebt alles bij de hand, toilet, keuken, koelkast!!! Uitstekende manier om door ZA te reizen!!.

WIj hebben er nooit 1 moment spijt van gehad. Geniet er van!

groeten

Ruud

www.afrikafotosafari.nl