Ik zat nog te twijfelen om dit te posten omdat ik zelf de tel kwijt ben geraakt. Maar omdat een goede vriend van mij vanochtend al aangaf dat dit niet weg gaat, zeg maar net zo tijdelijk als het vliegtuigaanbiedingsdipje ( mooi scrabble woord ), post ik het toch.
De Zulu royal familie, traditioneel een bondgenoot (ieg geen hardcore vijand) van zowel de blanke boer als de ANC en IFP, is hierbij betrokken. Dit maakt heea duidelijk persoonlijker voor de aanhangers van Zuma omdat het nu wel heel pijnlijk duidelijk word waar de aanval vandaan komt en hoe de kettingreactie van het vermoorden, of pogingen van moord op kopstukken welhaast niet te stuiten is.
Publiekelijk worden de acties uiteraard afgekeurd en word acceptatie en saamhorigheid, geweldloosheid ‘gepredikt’ terwijl op de achtergrond links en rechts de tegenaanval beraamt wordt. Als je niet beter weet zou je denken dat het een ouderwetse Afrika-style bananenrepubliek afrekening is….
Daar is bij mij geen twijfel mogelijk dat in dit politieke crossfire het leven van Nelson Mandela ernstig gevaar loopt. De bewaking van een ex-president laat na een paar steekpenningen soms te wensen over….. laten we wel wezen; ik gun deze meneer een rustige oude dag. No hard feelings; deze (oude) man is geen bedreiging, voor niemand. Het gaat hier helaas niet om; er worden criminelen ingehuurd om politieke statements te maken, zo simpel is 't nu eenmaal. En de moord op Mandela is het ueber-statement…
En wat een cirkus zal ‘t dan worden; gouden tijden voor de B&Bs tijdens die begravenis…. de een z’n dood…. is helaas z'n ander z'n brood.
Ter Info,
Aryan
http://www.iol.co.za/index.php?set_id=1&click_id=13&art_id=nw20090201190906892C985107
ANC members shot in attack
February 01 2009 at 07:23PM
Three ANC members, including a member of the Zulu Royal were shot at in Nongoma in northern Zululand on Sunday evening, KwaZulu-Natal police said.
Police spokesperson, Director Phindile Radebe said Prince Zeblon Zulu, who is also an ANC member of parliament and two unknown women were shot while travelling from an ANC rally in Nongoma. Radebe said they all survived. Zulu was also shot at two days prior to the rally.
ANC provincial spokesperson, Nomfundo Mcetywa said one of the women was critical and airlifted to a Durban hospital. She was shot in the forehead.
Six other ANC members were earlier on Sunday severely assaulted when buses transporting ANC members to the rally were attacked allegedly by IFP supporters.
The IFP has denied the accusation.
Bongani Ngcobo, chairperson of the Nongoma sub region was shot allegedly by an IFP councillor in full view of his colleagues at the ANC office in Nongoma on Saturday.
There was heavy police presence in Nongoma on Sunday following serious tensions between ANC and IFP supporters.
The ANC will hold a press briefing in Durban on Monday.